Jump to content

vatten läcka/läcker in någon stans


filselilling

Recommended Posts

undra om någon mer har problem med att det är blött på golvet bak, upptäckte i dag att det är fullt i vatten på passagerar sidan bak, har båda tvättat den och kört i regnet dom senaste dagarna, såg ett inlägg här på forumet att det finns pluggar i golvet bak, vet även att det sitter nå gummigrejer fram vid torpedväggen som ska rengöras så man inte får in vatten den vägen, dom ska vara rengjorda enligt förra ägaren. Kanske ska nämna att det är en cab. Undrar också om det kan läcka in via cabben, det är ju inte bra med vatten på golvet

någon som har erfarenhet av detta problem

Mvh Eva

Link to comment
Share on other sites

Gummipluggarna i motorrummet kan du enkelt kolla genom att föra in ett finger och rota runt lite. Är det fullt av smegg där så kommer vattnet in på passagerarsidan fram. Men du har tydligen vatten bak, då är det troligen cabben som läcker, inte bra kolla upp det omgående annars får du ett elände mögel

Link to comment
Share on other sites

På vilket sätt kan cabben läcka?, dåligt impregnerad eller

Mvh Eva

Ja, det är ett troligt fel. Du kan be nån spruta vatten på cabben med trädgårdsslang och försöka lokalisera läckan när du sitter i baksätet. Hittar du inget på cabben eller vid tätningen på sidorutorna, måste vattnet komma underifrån. Är det blött på lösa mattan bak om du har nån eller på själva golvmattan?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det bruka finnas en drenering på cabbar vid dörrarna om det sätter igen så kommer det in vatten i kupen.

har aldrig varit med om att vatten har läkt genom cabben.

kör upp cabben halv vägs då brukar man kunna se den

Link to comment
Share on other sites

mitt problem va fågelboet på förarsidan som förra ägaren inte gjort rent, jag tror att golvet

lutar lite så att vattnet rinner bakåt, för min matta fram va torr på ovansidan och blöt på undersidan, fågelbona kommer du åt utifrån, om du har gjort ren dom så har jag ingen aning vad problemet är. om du inte gjort ren dom så sticker det ner svarta röraktiga grejer i motorutrymmet en på varje sida om motorn i torpedväggen dra ur dom försiktigt och rengör dom. Hoppas du hittar ditt fel

Mvh Eva

Link to comment
Share on other sites

mitt problem va fågelboet på förarsidan som förra ägaren inte gjort rent, jag tror att golvet

lutar lite så att vattnet rinner bakåt, för min matta fram va torr på ovansidan och blöt på undersidan, fågelbona kommer du åt utifrån, om du har gjort ren dom så har jag ingen aning vad problemet är. om du inte gjort ren dom så sticker det ner svarta röraktiga grejer i motorutrymmet en på varje sida om motorn i torpedväggen dra ur dom försiktigt och rengör dom. Hoppas du hittar ditt fel

Mvh Eva

ett kännt problem som du hade

http://grufmanbil.se/webshop/mektips/flooded_mustang.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...