filselilling April 12, 2012 Report April 12, 2012 undra om någon mer har problem med att det är blött på golvet bak, upptäckte i dag att det är fullt i vatten på passagerar sidan bak, har båda tvättat den och kört i regnet dom senaste dagarna, såg ett inlägg här på forumet att det finns pluggar i golvet bak, vet även att det sitter nå gummigrejer fram vid torpedväggen som ska rengöras så man inte får in vatten den vägen, dom ska vara rengjorda enligt förra ägaren. Kanske ska nämna att det är en cab. Undrar också om det kan läcka in via cabben, det är ju inte bra med vatten på golvetnågon som har erfarenhet av detta problemMvh Eva Citera
nafets April 16, 2012 Report April 16, 2012 Gummipluggarna i motorrummet kan du enkelt kolla genom att föra in ett finger och rota runt lite. Är det fullt av smegg där så kommer vattnet in på passagerarsidan fram. Men du har tydligen vatten bak, då är det troligen cabben som läcker, inte bra kolla upp det omgående annars får du ett elände mögel Citera
filselilling April 18, 2012 Author Report April 18, 2012 På vilket sätt kan cabben läcka?, dåligt impregnerad ellerMvh Eva Citera
Gtttggg April 18, 2012 Report April 18, 2012 På vilket sätt kan cabben läcka?, dåligt impregnerad ellerMvh EvaJa, det är ett troligt fel. Du kan be nån spruta vatten på cabben med trädgårdsslang och försöka lokalisera läckan när du sitter i baksätet. Hittar du inget på cabben eller vid tätningen på sidorutorna, måste vattnet komma underifrån. Är det blött på lösa mattan bak om du har nån eller på själva golvmattan? Citera
Chimera May 14, 2013 Report May 14, 2013 Hittade du felet, jag har samma problem (ej cab) dvs vatten bak, vänster sida. Fram är det torrt. Tips?! Citera
renmark May 15, 2013 Report May 15, 2013 Det bruka finnas en drenering på cabbar vid dörrarna om det sätter igen så kommer det in vatten i kupen.har aldrig varit med om att vatten har läkt genom cabben.kör upp cabben halv vägs då brukar man kunna se den Citera
filselilling May 15, 2013 Author Report May 15, 2013 mitt problem va fågelboet på förarsidan som förra ägaren inte gjort rent, jag tror att golvet lutar lite så att vattnet rinner bakåt, för min matta fram va torr på ovansidan och blöt på undersidan, fågelbona kommer du åt utifrån, om du har gjort ren dom så har jag ingen aning vad problemet är. om du inte gjort ren dom så sticker det ner svarta röraktiga grejer i motorutrymmet en på varje sida om motorn i torpedväggen dra ur dom försiktigt och rengör dom. Hoppas du hittar ditt felMvh Eva Citera
Corvette May 17, 2013 Report May 17, 2013 mitt problem va fågelboet på förarsidan som förra ägaren inte gjort rent, jag tror att golvet lutar lite så att vattnet rinner bakåt, för min matta fram va torr på ovansidan och blöt på undersidan, fågelbona kommer du åt utifrån, om du har gjort ren dom så har jag ingen aning vad problemet är. om du inte gjort ren dom så sticker det ner svarta röraktiga grejer i motorutrymmet en på varje sida om motorn i torpedväggen dra ur dom försiktigt och rengör dom. Hoppas du hittar ditt felMvh Evaett kännt problem som du hadehttp://grufmanbil.se/webshop/mektips/flooded_mustang.pdf Citera
Recommended Posts