Jump to content

Recommended Posts

Jag har köpt nya speglar till bilen och nu undrar jag hur man får bort dom? Måste man ta bort hela dörrsidan för att kunna ta bort dom? Det sitter även en högtalare på insidan spegeln som man förmodligen måste bort med. Nån som vet hur man gör?

Mvh Tommy

busenkelt..

ta bort gallret på högtalaren försiktigt med en pennkniv eller liknande samt eventuell plastkåpa på hörnet av insidan (den lilla trekantiga)

skruva loss högtalare och sen kommer du åt resten

nu är det ett par år sedan jag hade din modell (har nu en 06:a) men det ska nog vara korrekt :)

Jag har nu försökt ta bort gallret på den trekantiga utanpåliggande högtalaren som sitter på insida spegeln utan att lyckas. Känns som att jag är på väg att bryta sönder den. Men det ska gå att ta bort?

Det var inte originalspeglarna som jag ville ha bort utan fula M3 speglar som någon tidigare ägare monterat. Så nu sitter där originalspeglar och jag har inga planer på att lacka dom, tycker det ser bra ut när dom är svarta. flyter ihop bra med BOSS stripningen. :)

• 3 weeks later...

Enligt min erfarenhet så är det snabbaste sättet att få bort sidospeglarna att backa ut ur garaget lite för nära dörrkarmen.

I den hållfasthetstävlingen vinner dörrkarmen i de flesta fallen ;)