Jump to content

Hel renovering mach 1


fredrik.mickelsson

Recommended Posts

Försökte laga lådan idag, men jag fick det aldrig nog varmt för att lyckas att smälta tråden, trots att jag körde med både gasolbrännare och värmepistol samtidigt. Får nog plocka med hela lådan till jobbet där det finns riktiga grejer ( acetylen, syrgas brännare) så då bör det nog funka, får återkomma senare med resultat!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nu är vi nog många som håller tummarna för att det ska gå bra, Fredrik:thumbup:

Jo jag håller också tummarna!! Men ingen risk att jag gör om samma misstag igen så de ska nog gå bra. Största problemet är ju att den är så jäkla tung så man får ju kämpa för glatta livet för att lyckas få upp den på domkraften när man ligger där under bilen!!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag gjorde samma misstag när jag skulle i med lådan efter renovering. Men jag

kände en kille som kunde svetsa aluminium. Det blev hur bra som helst.

Problemet för mej var att i min låda, C6, finns ett hål för ett styrstift som sitter

i motorn, som jag inte tänkte på, utan drog bulten mer och mer tills det small.

Då såg det ut på samma sätt som för dej. Tyvärr kunde jag inte ta några bilder.

Så se upp med styrstiftet, om det nu ser likadant ut på din låda och motor.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag gjorde samma misstag när jag skulle i med lådan efter renovering. Men jag

kände en kille som kunde svetsa aluminium. Det blev hur bra som helst.

Problemet för mej var att i min låda, C6, finns ett hål för ett styrstift som sitter

i motorn, som jag inte tänkte på, utan drog bulten mer och mer tills det small.

Då såg det ut på samma sätt som för dej. Tyvärr kunde jag inte ta några bilder.

Så se upp med styrstiftet, om det nu ser likadant ut på din låda och motor.

Mvh.

P-O

Jo , jag höll koll på de där styrstiften när jag skruvade dit lådan när den gick sönder för jag trodde det var dom som stretade men så var inte fallet.

Link to comment
Share on other sites

post-6642-144839392211_thumb.jpg

Nu sitter äntligen lådan där den ska.

Var inte det enklaste att gör själv men det gick förvånansvärt fort ändå. Å konvertern hamnade där den skulle å inget gick sönder!!

Nu är det fasiken kul att meka igen :-)

Så nu ska jag ha lite tempo å göra nytt avgassystem å fixa dit bakskärmen. Nu jäklar ska det bli åka av i vår!!!

Link to comment
Share on other sites

post-6642-144839395414_thumb.jpg

När man sitter å punktar en hel baksärm så har man lite tid å fundera, jag har funderat en stund nu vara i helsike böt jag inte hela flygeln istället för bara skärmen. För å räta ut detta vågsvall efter å passa ihop ny skärm med resterande krockade bakskärm kommer ju bli mission impolsible!!

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH]29174[/ATTACH][ATTACH]29175[/ATTACH][ATTACH]29176[/ATTACH]

Ser ut som det är skotthål över baksärmen, men den börjar få den form den ska ha, varför har ja inte tänkt på glidhammare förut???

Du jobbar på bra med bilen :), men du är inte rädd att det kommer slå sig igen då du ska svetsa igen hålen?

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

nä inte speciellt, det kan inte bli så mycket värre än vad det är nu. Den är ju krockad sen tidigare så den är krokig överallt finns inte en rak linje på bakskärmen, sen när jag svetsade på nya bakskärmen så lyckades jag få ett v i skarven, alltså båda ändarna pekar innåt. så det känns som att jag kan inte göra det så mycket värre än det såg ut innan då den som fixat bilen hade spacklat fram formen med upp till 20mm spackel på sina ställen. Så det kan bara bli bättre :-)

Men däremot så har jag märkt att det börjar låta klunk klunk på sina ställen så jag ska läsa på lite hur man krymper metallen så det inte blir nå bulor inåt om man lutar sig mot bilen i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har renoverat en 72 Mach1 och kan inte förstå hur du skall montera dessa,

det är väldigt tajt på alla årmodeller på vänster sida om tanken och bladfjäder.

Du kanske skall ha annan upphängning på delar i bak, dämparna är balla men

kolla upp så du inte får en massa problem, jag vill bara hjälpa, så du inte blir

besviken.;)

post-20-1448393964_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...