Snorre70 July 17, 2014 Report July 17, 2014 Tyvärr hittar jag det inte, men jag hade det ned sparat på min gamla dator, tyvärr dog den, men det ska finnas en utförlig hur det ska gå till på http://www.transportstyrelsen.se det va där jag hitta det. Citera
fredrik.mickelsson July 31, 2014 Author Report July 31, 2014 Försökt å rikta krokig framskärm efter min taffliga rostlagning. Med svetsade brickor och drag hammare så vart det ganska bra men det är ju så hårt runt svetsen så där vart det å rikta med kofot :-) Vart ju inte perfekt men mycket bättre ialla fall så nu spar jag in på lite spackel :-) Citera
fredrik.mickelsson August 3, 2014 Author Report August 3, 2014 Bilen är färdig! Lackeraren är på väg hit för att ta en kik så jag inte missat nått!!Har också prov monterat nya spoilern men är väldigt fundersam vad som är fram och bak på den... Jag hade ju velat haft den sidan med snedskurna kanter framåt men då blir det att se helmysko ut med fästena och lutningen på spoilern så jag vet faktiskt inte riktigt vad som är rätt å fel. Kanske någon som har koll på hur det ska vara? Citera
fredrik.mickelsson September 10, 2014 Author Report September 10, 2014 Datumet är satt. Om 2 veckor börjar lackeringen av mach 1:anSom jag har längtat efter denna stund! Citera
turbo57 September 10, 2014 Report September 10, 2014 Härligt Fredrik, nu får vi andra bara sitta och vänta på lite bilder att dregla över:cool:/Leif Citera
fredrik.mickelsson September 12, 2014 Author Report September 12, 2014 Spacklar de sista bulorna som finns på bilen. Vart lite rostskyddsbehandling av all ny plåt å alla svets skarvar.Fan va gött de börjar kännas nu!! Citera
fredrik.mickelsson September 13, 2014 Author Report September 13, 2014 Köpt en instegs matta till garaget idag!! Vart fränt!! Citera
fredrik.mickelsson September 19, 2014 Author Report September 19, 2014 Inhandlat min första färgspruta, från verktygsboden. Få se vad den duger till när vi ska lägga slipgrund imorgon. Har blivit lite sugen på att prova lacka en bil själv. Funderar på om jag skulle köpt nå billigt åbäke å provat å lackera hemma i garaget. Citera
fredrik.mickelsson September 19, 2014 Author Report September 19, 2014 Hittade på nästa projekt på mach1 an nyss. Vatten i motoroljan. Motor renovering :-) ett projekt jag faktist sett fram emot, kanske inte så här direkt på då men kul ialla fall :-) Citera
turbo57 September 19, 2014 Report September 19, 2014 Färgsprutan funkar säkert jättebra(har lagt både grund och färg med mycket sämre sprutor)tråkigt med lite motorrenovering så här tätt inpå men du har ju vintern på dig(keep on your good work):thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson September 19, 2014 Author Report September 19, 2014 Jo som sagt fixat motorn har jag ju velat gjort hela tiden, men det hade ju vart kul om man hade hunnit kört en sommar ialla fall,,, men men ni är det som det är så det är bara å köra på! Citera
fredrik.mickelsson September 20, 2014 Author Report September 20, 2014 Då så är det slipgrund på halva bilen. Pga trångt garage så får vi lov att vända och ta dörrar och front förhoppningsvis i morgon om vädret tillåter. Citera
fredrik.mickelsson September 20, 2014 Author Report September 20, 2014 Sitter med en virre å studerar färg kartor. Är helt inne på grön färg men vilken är den stora frågan :-) Citera
turbo57 September 20, 2014 Report September 20, 2014 original? http://www.svs.com/zim/mustang/colors.html, http://mustangattitude.com/mustang/green_mustang.shtml Citera
Per Berglund September 20, 2014 Report September 20, 2014 [ATTACH]32166[/ATTACH]Sitter med en virre å studerar färg kartor. Är helt inne på grön färg men vilken är den stora frågan :-)Ja inte ska du använda en industri RAL färgkarta!!!Självklart 2013 Mustang BOSS grön!! Citera
fredrik.mickelsson September 20, 2014 Author Report September 20, 2014 Är lite inne på plymouth sassy grass green Citera
Per Berglund September 20, 2014 Report September 20, 2014 Är lite inne på plymouth sassy grass greenJa den är läcker men du får ta risken att bli mobbad av Mopar gängen! Citera
fredrik.mickelsson September 20, 2014 Author Report September 20, 2014 Då får man köra ifrån dem så blir det tyst sen!! ;-D Citera
turbo57 September 20, 2014 Report September 20, 2014 Välj en färg som du själv är nöjd med (skit i vad andra tycker)/Leif Citera
Klingan75 September 21, 2014 Report September 21, 2014 Är lite inne på plymouth sassy grass greenKan nog bli bra om du gödslar med svarta dekaler. Googlar man på färgen tycker jag att de mörkare nyanserna är snyggast. Citera
fredrik.mickelsson September 21, 2014 Author Report September 21, 2014 Å så kör vi fronten också Citera
fredrik.mickelsson October 3, 2014 Author Report October 3, 2014 Det tar sig. Tak, skuff, bakskärm och förar dörr färdig!!!Snart så är det dags för färg!!! Citera
Recommended Posts