fredrik.mickelsson February 11, 2015 Author Report February 11, 2015 Nu så är det fälgarna fram som ska få sej en jäkla omgång!! Citera
fredrik.mickelsson February 11, 2015 Author Report February 11, 2015 En timmes tvätt å polering så duger de till å cruisa med!! Nu får det ta å bli vår!!! Citera
fredrik.mickelsson February 17, 2015 Author Report February 17, 2015 Godis från norrlands custom. Snart så är fuggen på igen å bilen startklar! Citera
fredrik.mickelsson February 24, 2015 Author Report February 24, 2015 Nu blir det manliga slutrör!! 3.5"Blir hörselskador för den som står bakom :-) Citera
fredrik.mickelsson March 2, 2015 Author Report March 2, 2015 Vart en hel del modefieringar på adapterplattan som införskaffades men nu ät allt på plats så nu blir det en provstart å kollar så allt funkar Citera
fredrik.mickelsson March 4, 2015 Author Report March 4, 2015 https://vimeo.com/121240515It's alive igen! Men jag har en fundering å hoppas på att någon har ett svar åt mig. Jag har sett att jag har lite vatten i motoroljan, och undrar om det kan rinna in från fördelaren? För det läcker vatten från termostathuset så vattnet samlas runt fördelaren innan det rinner ner på backen. Så jag undrar den del av fördelaren som går ner i motorn smörjs den av motorolja å vattnet tar den vägen in i oljan? Citera
Per Berglund March 4, 2015 Report March 4, 2015 Kromade termostathus läcker väldigt lätt och är bara skräp.Materialet rör sig och det börjar läcka.Släng det och sätt dit ett original i gjutjärn istället!Fördelaren har ingen direkt smörjning. Citera
fredrik.mickelsson March 4, 2015 Author Report March 4, 2015 Okej får investera i ett nytt sådant då. Hmm synd att inte vattnet kunde ta den vägen in i oljan.. Hade ju vart ganska enkelt då. Citera
Per Berglund March 4, 2015 Report March 4, 2015 (redigerad) Hur menar du? Vattnet kan mycket väl ta sig ner i oljetråget via fördelaren.Fördelaren har bara en simpel o-ring som knappast tätar mot vatten särskilt länge Ändrade %s av %s (%s) Citera
fredrik.mickelsson March 4, 2015 Author Report March 4, 2015 Jo eftersom allt vatten som läcker ut hamnar runt fördelaren så tänkte jag om vattnet kunde rinna ner i oljetråget den vägen Citera
Per Berglund March 4, 2015 Report March 4, 2015 Japp stor sannolikhet!...Pröva täta fördelaren med silicon....Om det då fortfarande kommer in vatten så är problemet någon annanstans. ...typ toppackning som gått...värsta fall sprucket block som är väldigt vanligt på just Clevland motorn. Citera
fredrik.mickelsson March 17, 2015 Author Report March 17, 2015 Inrednings krångel. Jag tydligen svetsat ihop det hela lite snett så nu är det taskig passform på all inredning. Får väll bli å borra en massa nya hål å göra så det ser så rakt ut som möjligt.... Citera
fredrik.mickelsson March 17, 2015 Author Report March 17, 2015 Fick till det iallafall. Gick lindrigt ändå. Men inte är det så gott om plats när man ligger där bak å skruvar!! [emoji1] Citera
fredrik.mickelsson April 22, 2015 Author Report April 22, 2015 Nya grillen monterad igår kväll. Är nöjd med valet å köpa en ny grill istället för å montera den gamla som jag lappat ihop själv. Nu är det bara dona baklysena å kofångaren bak sen blir det besiktning!! Citera
mhdin April 25, 2015 Report April 25, 2015 Ser bra ut det där, ska nog inte vara några problem o. besikta heller. Citera
fredrik.mickelsson April 27, 2015 Author Report April 27, 2015 Nej ska det inte vara. Bara jag får ordning på bromsljuset. Funderar om det kan vara nått fel på bromsljus kontakten vid pedalen, Citera
fredrik.mickelsson April 28, 2015 Author Report April 28, 2015 Verkar inte vara något fel på bromsljus kontakten. Ström både in och ut.. lä nog ta å leta reda på el shemat å kolla vad hur det är draget om det sitter någe mer grejer efter kontakten eller om det är raka spåret till broms ljusena där ifrån Citera
turbo57 April 28, 2015 Report April 28, 2015 Har du kollat så inte pedalen ligger och aktiverar kontakten hela tiden, hade problem med att min tryckstång hade gjutskägg kvar som låg på kontakten/Leif Citera
fredrik.mickelsson April 28, 2015 Author Report April 28, 2015 Kollade det i förmiddags och den funkar som den ska. Kollade lite i elschemat och det verkar som att blinkers mekanismen kommer efter bromsljuskontakten. Ska kolla det imorgon för blinkersmekanismen böt jag förra året så det kan ju ha blivit knas där! Citera
fredrik.mickelsson May 2, 2015 Author Report May 2, 2015 Hur FAAAN kan det vara lagligt å sälja sånt här skit!!! Köpt nya kromlister från tonys auto parts för 3500 som går sönder när man ska trycka i dem i klipsen. I stället för att haka i klipsen så korvar metallen ihop sig så det är helt omöjligt att haka i, å så ska man ta bort dem igen för att räta till så blir det å se ut som på bilden. Skiten vek å vred sig till totalt oigenkännlig!!! Blir så jävla förbannad!!!! Citera
lars.k May 3, 2015 Report May 3, 2015 Prova att böja clipsen lite innan listen monteras.Nya clips är så styva så det är svårt att klämma dit listen utan att den blir krokig.Nya repro lister är obetydligt tjockare än vanlig aluminiumfolie! Citera
fredrik.mickelsson May 3, 2015 Author Report May 3, 2015 Jo märkte det! Vart ju tum avtryck när jag tröck i den i klipsen! Men det är ju en riktig besvikelse att lister för 3500 kan vara så fruktansvärt värdelösa och att någon vill sälja dem överhuvudtaget. Det måste ju finnas nya lister någonstanns som har tjockare metall tycker man Citera
JohnRB May 3, 2015 Report May 3, 2015 [ATTACH]34283[/ATTACH]Hur FAAAN kan det vara lagligt å sälja sånt här skit!!! Köpt nya kromlister från tonys auto parts för 3500 som går sönder när man ska trycka i dem i klipsen. I stället för att haka i klipsen så korvar metallen ihop sig så det är helt omöjligt att haka i, å så ska man ta bort dem igen för att räta till så blir det å se ut som på bilden. Skiten vek å vred sig till totalt oigenkännlig!!! Blir så jävla förbannad!!!!Mååååånga reprodeler er lika med skit! Om du vil ha nåt bra er det lika med NOS (New old stock) eller betre begagnad som duger. Citera
fredrik.mickelsson May 3, 2015 Author Report May 3, 2015 Okej. Ska ringa å höra med tonys autoparts om man får reklamera men har inte så höga förhoppningar att han går med på det. Men lär ju prova Citera
Recommended Posts