Jump to content

Hel renovering mach 1


fredrik.mickelsson

Recommended Posts

https://vimeo.com/121240515

It's alive igen!

Men jag har en fundering å hoppas på att någon har ett svar åt mig. Jag har sett att jag har lite vatten i motoroljan, och undrar om det kan rinna in från fördelaren? För det läcker vatten från termostathuset så vattnet samlas runt fördelaren innan det rinner ner på backen. Så jag undrar den del av fördelaren som går ner i motorn smörjs den av motorolja å vattnet tar den vägen in i oljan?post-6642-14483956728_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Japp stor sannolikhet!...Pröva täta fördelaren med silicon....Om det då fortfarande kommer in vatten så är problemet någon annanstans. ...typ toppackning som gått...värsta fall sprucket block som är väldigt vanligt på just Clevland motorn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

post-6642-144839590719_thumb.jpg

Hur FAAAN kan det vara lagligt å sälja sånt här skit!!! Köpt nya kromlister från tonys auto parts för 3500 som går sönder när man ska trycka i dem i klipsen. I stället för att haka i klipsen så korvar metallen ihop sig så det är helt omöjligt att haka i, å så ska man ta bort dem igen för att räta till så blir det å se ut som på bilden. Skiten vek å vred sig till totalt oigenkännlig!!! Blir så jävla förbannad!!!!

Link to comment
Share on other sites

Prova att böja clipsen lite innan listen monteras.Nya clips är så styva så det är svårt att klämma dit listen utan att den blir krokig.Nya repro lister är obetydligt tjockare än vanlig aluminiumfolie!

Link to comment
Share on other sites

Jo märkte det! Vart ju tum avtryck när jag tröck i den i klipsen! Men det är ju en riktig besvikelse att lister för 3500 kan vara så fruktansvärt värdelösa och att någon vill sälja dem överhuvudtaget. Det måste ju finnas nya lister någonstanns som har tjockare metall tycker man

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH]34283[/ATTACH]

Hur FAAAN kan det vara lagligt å sälja sånt här skit!!! Köpt nya kromlister från tonys auto parts för 3500 som går sönder när man ska trycka i dem i klipsen. I stället för att haka i klipsen så korvar metallen ihop sig så det är helt omöjligt att haka i, å så ska man ta bort dem igen för att räta till så blir det å se ut som på bilden. Skiten vek å vred sig till totalt oigenkännlig!!! Blir så jävla förbannad!!!!

Mååååånga reprodeler er lika med skit! Om du vil ha nåt bra er det lika med NOS (New old stock) eller betre begagnad som duger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...