fredrik.mickelsson August 2, 2013 Author Report August 2, 2013 Kliniskt ren!! Efter 4 dar under citronsyra täcke så är huven helt fri från porer. Bara låta den torka nåra dar å så slipa å spackla lite :-) Citera
Anders Lindström August 2, 2013 Report August 2, 2013 Härligt att det funkar! Bilen kommer att bli en pärla Citera
fredrik.mickelsson August 5, 2013 Author Report August 5, 2013 Fy faan insperationen tryter!!! Fram skärmen vart så jäkla krokig efter min svetsning så den gick inte å spackla upp,, bara å kapa bort lagningen å försöka räta upp. Svetsningen av hålen till de gamla huv låsen gjorde att huven slog sig ganska bra, vart inte riktigt på humör att försöka räta ut idag. Få se om inspirationen kommer tillbaka imorgon! Citera
turbo57 August 5, 2013 Report August 5, 2013 Försök göra som jag Fredrik , bryt ihop och kom igen, du gör ett jättebra jobb fortsätt i samma stil som tidigare:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson August 5, 2013 Author Report August 5, 2013 Jo då, försöker med det men man blir ju lite cp i huvet när allt är snett å vågit, men va fan är bara å samla sig å försöka masera tillbaka det med hammare å mothåll, Citera
turbo57 August 5, 2013 Report August 5, 2013 Jag hade samma problem med min framskärm och får erkänna att jag överlämnade problemet till ett proffs som tennspacklade och fixade det bra:oops:/Leif Citera
fredrik.mickelsson August 5, 2013 Author Report August 5, 2013 Jo är lite sugen på det emellan åt ja med eller köpa en ny skärm, men med den lilla budget jag har till renovering så får jag glatt försöka räta till det själv :-) Citera
mhdin August 6, 2013 Report August 6, 2013 Ta det försiktigt med hammare o. mothåll, plåten sträcker sig. Citera
fredrik.mickelsson August 6, 2013 Author Report August 6, 2013 Gick å räta ut huven skapligt bra vart en liten bula kvar, så lite spackel på detta så blir det nog jätte bra! Citera
turbo57 August 6, 2013 Report August 6, 2013 Toppen Fredrik, nu fixar du framskärmen i samma positiva anda:thumbup:(Släpp panikkänslan med tiden som jag hade med min skärm)/Leif Citera
fredrik.mickelsson August 6, 2013 Author Report August 6, 2013 Haha panik känslan har jag ju hela tiden, bilen står ju i kall garage så börjar det bli kalla nätter å kondens å sånt så har den ju snart börjat rosta igen Citera
Snorre70 August 7, 2013 Report August 7, 2013 Gick å räta ut huven skapligt bra vart en liten bula kvar, så lite spackel på detta så blir det nog jätte bra!Ingen bild på det fina jobbet då? Citera
fredrik.mickelsson August 7, 2013 Author Report August 7, 2013 Jo då tänkte att jag skulle spackla färdigt först, Citera
fredrik.mickelsson August 7, 2013 Author Report August 7, 2013 Spackling pågår, forsätter det så här så blir huven färdig idag!!! Citera
turbo57 August 7, 2013 Report August 7, 2013 Ser jättebra ut. Får du skärmen lika bra är det ett superjobb:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson August 7, 2013 Author Report August 7, 2013 Tackar, jo lägger man ner nog mycket kärlek så blir det nog bra :-) hoppas jag Citera
fredrik.mickelsson August 7, 2013 Author Report August 7, 2013 Slut för idag, vart inte helt färdig med huven men fick bort vågsvallet efter svetsningen, så imorgon blir det slipa som bara sjutton igen Citera
Anders Lindström August 7, 2013 Report August 7, 2013 Du gör ett gediget arbete , starkt jobbat! Citera
fredrik.mickelsson August 8, 2013 Author Report August 8, 2013 Försökte lägga upp en film på första uppstarten på 2 år, men misslyckades. Men kan ju ialla fall berätta att de va jäkligt gött å höra pärlan mullra igen!!! Citera
turbo57 August 8, 2013 Report August 8, 2013 Helt underbart Fredrik, känner igen känslan att få höra ljudet(visserligen hade jag aldrig hört det goa ljudet förut men ändå):clap:/Leif Citera
fredrik.mickelsson August 11, 2013 Author Report August 11, 2013 En jäkla knölig bak flygel, blir ett riktigt projekt å försöka räta ut den med!! Jag får väll se det så att jag får MYCKET övning med hammare å mothåll :-) Citera
turbo57 August 11, 2013 Report August 11, 2013 Får du till det lika bra som huven, blir det säkert perfekt:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson August 11, 2013 Author Report August 11, 2013 Ja lyckas jag knacka till det så pass så det blir nåra mm spackel i stället för 1 cm innan jag slipade rent så blir jag nöjd :-) Citera
fredrik.mickelsson August 13, 2013 Author Report August 13, 2013 Äntligen nått som går som jag vill, ett stycke kofångare klar!! Huven går på skit lä höra mig för om jag känner nån som är duktig på plåtslageri för det är då tydligen inte jag!!!! Citera
Tommyax August 13, 2013 Report August 13, 2013 Vilket jättejobb du gör kämpa på.Ville bara nämna att det går inte att rikta en buckla med hammare och mothåll. En buckla är sträckt plåt som har blivit töjd. Det krävs att man värmer med gas och kyler hastigt så att plåten krymper. Detta kräver en erfaren plåttslagare för att få ordning på. Likaså när man svetsar i tunnplåt krävs minsta möjliga effekt på svets, utan att göra avkall på resultatet svetsmässigt, punkta sen kyl med tryckluft, flytta en bra bit ifrån punkta och kyl igen. Ta god tid på dig, annars kommer bilen se ut som en tvättbräda./Tommy. Citera
Recommended Posts