Jump to content

duktig lackerare i sthlm?


Astrid1

Recommended Posts

Någon har dragit nyckel på ena sidan så måste lacka. Alla tips på duktiga lackerare i sthlm uppksattas! Gärna erfarenheter om Tillbergs i upplands väsby och Stensö Lackcenter i älta (om de finns längre, nån som vet? hittar inget telenr som är i bruk).

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men fördj---ligt att den svenska avundsjukan ska ta sig sådana uttryck. Råkade ut för samma sak på bruksbilen, som inte direkt är någon dussinbil den heller. Man blir så :mad: Som tur var gick det att polera bort för min del, då repan inte var så djup.

Link to comment
Share on other sites

Ja det är verkligen trist, särskilt när man vet att det aldrig blir helt bra att omlackera delar på bilen. Dock äger jag ingen Mustang (men skulle gärna göra), utan det var på min Honda Civic Type R. Men tänkte att ni som äger Mustanger är noggranna och vet bra lackerare så därför jag postade här =)

Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men fördj---ligt att den svenska avundsjukan ska ta sig sådana uttryck. Råkade ut för samma sak på bruksbilen, som inte direkt är någon dussinbil den heller. Man blir så :mad: Som tur var gick det att polera bort för min del, då repan inte var så djup.
Link to comment
Share on other sites

Sist jag lackerade om blev det helt olika nyanser. Orginal är mer kall röd färg och när han lackade blev det en varm röd färg. Så vill gärna hitta någon som är bra på det. Det är inget försäkringsjobb.

Link to comment
Share on other sites

Har du en Honda Type R oförsäkrad?

Röd är värsta färgen och det går inte få samma nyans utan test med spectrometer.

Det har bara de största firmorna eller färgleverantörer

Man kan inte blanda till det för hand utan måste alltså analyseras fram.

Så det handlar inte om att få tag på en "duktig" lackerare utan mer om att få fram rätt färg.

Större billackerare har oftast både rätt utrustning och kunskap.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Förstår dock om det var problem med färgen vid tidigare lackering, just Hondas röda är en riktig strul färg som gärna tappar stinget redan som ny. Brukar även skifta mycket i nyansen mellan plåt och plast detaljer redan när bilarna är nya. Med vänlig hälsning, Morgan

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Lackare, jag har skrivit ett antal gånger om en lackare som vi i klubben

har tillgång till, lackfirman har tom vunnit 1a pris på Elmia i år för bästa

lack.

Danielito plåt-lack, han gör bra jobb och håller ett klart bästa pris till

oss i Mustangklubben, när ni ringer honom, hälsa att ni pratat med

Oscar cmc383.

Kolla Hemsidan, bekräftar allt.

DANIELITO Plåt-Lack

Bjursätrag. 115 Telefon: 08- 99 75 80

124 63 Bandhagen 073- 580 18 87

T-Bana Rågsved E-mail: info@danielitobilplatlack.se

flag_sweden20080609.png

flag_chile20080609.png

D A N I E L I T OD A N I E L I T O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...