Staffan Klingspor May 1, 2012 Report May 1, 2012 (redigerad) Hej. Jag har en musse 1965 convertible. Jag undrar om någon vet var blinkersreläet sitter och hur jag kommer åt det? Mitt har slutat att fungera. Jag undrar också hur jag får loss instrumentbrädan. Jag har förstått att man måste ta loss vajern till hastighetsmätaren men hur kommer man åt den? Det verkar helt omöjligt att få in handen. HälsningarStaffan CMC1636 Ändrade %s av %s (%s) förtydligande Citera
T.B. May 1, 2012 Report May 1, 2012 Sitter du framför ratten så finns relät under instrumentbrädan på höger sida om ratten.Den är (ca) 5X5cm med en rund upphöjning på ena sidan.För att få loss instrumenten så lossar du först på skruvarna jag markerat med gult.Sedan lirkar du fram brädan och lyfter snett uppåt samtidigt, det finns en plåtlist på brädansom ligger innanför och stagar upp.Sedan skruvar du bort vajern samt tar bort alla kablar.Använd tejp och märk noga upp var kablarna skall vara för att underlätta senare.Hoppas att jag kunde skriva begripligt. Citera
Staffan Klingspor May 3, 2012 Author Report May 3, 2012 Hej!Tack för svaret, kanon med bild, jag skall prova så snart jag hinner. Ja, kablarna är viktiga att märka upp annars lär man glömma hur det var kopplatBästa hälsningarStaffan Klingspor Citera
Recommended Posts