Guztav May 3, 2012 Report May 3, 2012 Har en 2010 GT med SHAKER 500. Tycker ljudet låter alldeles för oklart och burkigt, så jag började googla. Den sak som gör absolut mest verkar vara att byta ut dom övre dörrhögtalarna fram och låta subwoofern nere i dörrarna och bakhögtalarna sitta kvar. Många over there verkar skryta på Pioneer TS-D6802R, men dom kan jag inte hitta här hemma eller ens i europa. Så, någon som bytt? Till vilka högtalare? Resultatet? Citera
CMC-49 May 4, 2012 Report May 4, 2012 finns här glöm inte kabel adaptern,inte i sverige men frakten brukar gå snabbt.. Citera
Johan_mega May 4, 2012 Report May 4, 2012 Har en 2010 GT med SHAKER 500. Tycker ljudet låter alldeles för oklart och burkigt, så jag började googla. Den sak som gör absolut mest verkar vara att byta ut dom övre dörrhögtalarna fram och låta subwoofern nere i dörrarna och bakhögtalarna sitta kvar. Många over there verkar skryta på Pioneer TS-D6802R, men dom kan jag inte hitta här hemma eller ens i europa. Så, någon som bytt? Till vilka högtalare? Resultatet?Hej,Jag har bytt fram och bak till TS-6813I vilket jag tycker blev mycket stor skillnad. Jag har dock en 2005 GT men kanske är samma 6x8". Köpte mina via Amazon UK, fick typ 4st för samma pris som för två.Har för övrigt Shaker 1000Googlade själv en hel del men fick för många träffar så jag chansade lite på mina men blev klart nöjd.VH//Johan Citera
Guztav May 6, 2012 Author Report May 6, 2012 Blev så jag beställde dom "beprövade" amerikanska Pioner TS-D6802R från ebay. 900 kr inkl. frakt och paypals lilla avgift. Säljaren skulle skriva ner värdet till 15 dollar så jag skulle tippa på att det landar runt 1000 lappen med tull och sånt. Adapter såldes inte av den säljaren, men det är ju bara knipsa och skarva. Någon som vet vilken tråd som är plus respektive minus på bägge sidor? Har googlat lite men fått lite olika bud :-p Citera
Johan_mega May 7, 2012 Report May 7, 2012 För mina var det:Fram höger, - grön/orange, + ljuslila/grönFram vänster - ljusblå/vit, + orange/grönBak höger - orange/vinröd, + svart/lilaBak vänster - brun/gul, + grå/ljusblåBäst är dock att mäta upp resp kabel, jag gjorde det för att vara säker. Citera
Guztav May 8, 2012 Author Report May 8, 2012 Okej! Hur gör man riktigt för att mäta upp plus och minus? Citera
mike85 May 8, 2012 Report May 8, 2012 Har du en digital multimeter kommer det ett minus tecken innan spänningen. Då har du mätstickan + på minus tråden Citera
Johan_mega May 8, 2012 Report May 8, 2012 Håller med mike85, jag använde en sådan och den varianten. Citera
Zolid May 21, 2012 Report May 21, 2012 Har en 2010 GT med SHAKER 500. Tycker ljudet låter alldeles för oklart och burkigt, så jag började googla. Den sak som gör absolut mest verkar vara att byta ut dom övre dörrhögtalarna fram och låta subwoofern nere i dörrarna och bakhögtalarna sitta kvar. Många over there verkar skryta på Pioneer TS-D6802R, men dom kan jag inte hitta här hemma eller ens i europa. Så, någon som bytt? Till vilka högtalare? Resultatet?Jag har 2 JVC högtalare 6x8 coax jag kan skänka bort. Bor i Stockholm. Funkar bra för mig men om man vill ha bättre ljud behöver man en förstärkare. Citera
Guztav May 21, 2012 Author Report May 21, 2012 Jag har som sagt redan högtalare påväg hem till framdörrarna. Bak sitter det samma storlek, så om du fortfarande känner dig givmild och inte tycker det känns för jobbigt att skicka iväg dom så tar jag gärna emot dom. Självklart står jag för fraktkostnaden! Annars finns det väl säkert spekulanter som kan hämta upp dom på plats! Citera
Zolid May 21, 2012 Report May 21, 2012 Jag har som sagt redan högtalare påväg hem till framdörrarna. Bak sitter det samma storlek, så om du fortfarande känner dig givmild och inte tycker det känns för jobbigt att skicka iväg dom så tar jag gärna emot dom. Självklart står jag för fraktkostnaden! Annars finns det väl säkert spekulanter som kan hämta upp dom på plats!Jag e rätt lat så hade föredragit om nån bara kom å hämta dom ^^ Fick för många av misstag när jag beställde från nätet (betalade inte för för många). Orkade inte va anständig och skicka tillbaka det extra paret Var inte förtjust i företaget Citera
Guztav May 31, 2012 Author Report May 31, 2012 Har iaf bytt högtalarna nu och visst blev det skillnad! Dom gamla högtalarna kändes verkligen leksakaktiga, väldigt lätta. Dom nya kändes helt klart mer ordentliga bara av att hålla i dom. Ljudet blev bättre, helt klart! Aningen för skarpt ljud i början men lite "minus" justering på treble så blev det bra. Citera
Recommended Posts