Jump to content

Retro bilstereo


Recommended Posts

Tack mike85. Onekligen snygg,och prismässigt attraktiv i jämförelse med ett par andra lika snygga alternativ på marknaden.

Håller med och som sagt blir du inte missnöjd. Jag tycker den passar perfekt med min inredning men du som har en "gammelbil" kommer den se ännu bättre ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hej!

Köpte en Caliber till min -67:a för ett par veckor sedan och kompletterade med ett par enkla högtalare från Netonnet som jag placerade under stolarana. De hade "sugpassning" och ljudet är hyfsat med tanke på priset (300:-)post-5955-144839194358_thumb.jpg

post-5955-14483919428_thumb.jpg

post-5955-144839194319_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack för inlägg.Onekligen snyggt,och prisvärt. Som jag förstått det så passar inte Caliber i original radiouttag. Jag vill inte "såga" i originalgrejor så jag har beställt Retrosounds grejor,med högtalare även de avsedda för originalmontering. Inte billigt, och ingen aning om hur väl det låter men då bilen fn är utrustad med en gammal Kenwood som går på kassetband så lär det väl ändå innebära ett lyft-utseende och ljud. Well....

Link to comment
Share on other sites

Tack för inlägg.Onekligen snyggt,och prisvärt. Som jag förstått det så passar inte Caliber i original radiouttag. Jag vill inte "såga" i originalgrejor så jag har beställt Retrosounds grejor,med högtalare även de avsedda för originalmontering. Inte billigt, och ingen aning om hur väl det låter men då bilen fn är utrustad med en gammal Kenwood som går på kassetband så lär det väl ändå innebära ett lyft-utseende och ljud. Well....

Har du lust att länka högtalarna? Min bil är helt tom på högtalare och om dom är avsedda för orginalmontering så är ju det perfekt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Precis som Patrik så satte jag också in en Custom Autosound i min. lite väl dyr kan jag tycka, men riktigt nöjd.

Min va också uppsågad redan, så jag köpte en radioplåt som ska skäras in någon gång.

Här köpte jag min, den kom hem via Sven Ullman.

http://www.drakeautomotivegroup.com/Store/ProductSearchResults.aspx?wid=141&mak=3&mdl=196&y=1965&page=2

Så ser de ut i min nu, de är ganska skönt att ha 3,5mm aux och usb. De är allt jag använder.

http://www.garaget.org/?car=172095ℑ=2427522

Link to comment
Share on other sites

Jag fick en Retrosound installerad för en dryg vecka sedan (Docent Decibel i Taberg) Den är snygg och de har gjort ett bra jobb vid installation. Men jag hade nog väntat mig mer rent ljudmässigt.....Slutar nog med att jag kompletterar med något mer högljutt..på något vis.Blocket nästa....

Link to comment
Share on other sites

Jag fick en Retrosound installerad för en dryg vecka sedan (Docent Decibel i Taberg) Den är snygg och de har gjort ett bra jobb vid installation. Men jag hade nog väntat mig mer rent ljudmässigt.....Slutar nog med att jag kompletterar med något mer högljutt..på något vis.Blocket nästa....

de lät ju inte super bra, men jag är nöjd så länge det låter bra där jag sitter =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...