COCS May 9, 2012 Report May 9, 2012 HejIgårkväll körde jag mörkerkörning 12 mil med min 66:a. Jag har inte kört den i mörker förut, bara i dagsljus.Jag märker då att på tomgång, så fladdrar (intensifieras) ljuset på instrumenten ibland till och samtidigt ’skuttar’ även Amperemätaren till (lite från mittläget och uppåt). Det är ett eller två snabba fladdrande ryck, sedan kan det gå 30 sekunder till 1 minut innan det fladdrar till igen. Har man innerbelysningen tänd på tomgång, så fladdrar även innerbelysningen till när detta händer.Det är ny generator, ny generatorrem (som är ordentligt spänd) och nytt batteri.Vad kan detta fladdrande-flimrande ljus bero på?Mvh Christian Citera
COCS May 9, 2012 Author Report May 9, 2012 HejJa, det låter ju rimligt. Var sitter det på en 66:a - inte på generatorn väl?Mvh CS Citera
COCS May 9, 2012 Author Report May 9, 2012 Är det denna?http://shop.autocraftinvestments.com/images/products/thumbs/10316-1c.jpgFinns tydligen elektronisk modernare variant också - skall man köpa en sådan istället?Mvh CS Citera
bosewallius May 9, 2012 Report May 9, 2012 Jag skulle köpa ett elektronisk laddningsrelä om jag var du. Den mekaniska originaltypen som bl.a. säljs av AMKklarar bara de 38-42 amps som en originalalternator ger. En ny eller renoverad alternator (inkl. AMKs) ger ca 61 amps ochförstör dessa reläer väldigt snabbt. Hände mig två ggr på min 65:a Shelby. Nu kör jag en renoverad alternator av DeadNutsOnoch ett elektroniskt relä med en originalkåpa på. Fungerar perfekt.Mvh Bosse CMC342 Citera
COCS May 10, 2012 Author Report May 10, 2012 Jag skulle köpa ett elektronisk laddningsrelä om jag var du. Mvh Bosse CMC342Jag har best. ett elektroniskt nu.Tack för tips!Mvh CS Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.