Jump to content

17 mai


ThomasFB

Recommended Posts

Grattis Norge!!!:D

Synd, verkligen synd, ni var ju så nära att spöa Ryssarna! Det skulle väl ha

varit en kämpebra Nationaldagspresent?

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Grattis Norge!!!:D

Synd, verkligen synd, ni var ju så nära att spöa Ryssarna! Det skulle väl ha

varit en kämpebra Nationaldagspresent?

Mvh.

P-O

Takk til er alla. ;-) Spøa Ryssarna i dag hadde varit en overaskning, men .....ikke sa nicke.

Stappmett efter ett antal korv i brød/ vaflor/ glass/ tårta m.m.m.m.m.m.m.m.m.

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Gratulationer till alla Norrmän. Samtidigt vill jag gratulera min fru till hennes sista chemo (cellgifs) behandling

den 17:e maj samt att hon och jag gifte oss den 17:e maj för 38 år sedan. En svensk gifte sig med en finska på

Norges nationaldag. Nordiskt så det förslår.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Tack skall du ha John. Till skillnad från mig är frugan stark och kommer att klara av detta

fastän det kommer att ta tid innan chemo går ur kroppen och vi får se vad nya CT-scan säger.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Som amerikan skulle jag helst vilja att NATO lades ned, i alla fall från amerikansk sida.

Jag har svårt att förstå varför vi skall betala för Europas försvar med våra skattepengar och kanske

amerikanska soldaters liv i framtiden. Vad får vi för tack, inget, utan för det mesta en massa skit.

Europa skulle bygga sin egen försvarsallians för egna pengar mot rysk expansion.

EU sade nej till Ukraina och Georgiens inträde och när Bush ville att dessa länder skulle få NATO medlemskap

sade Europa nej för att inte reta Putin och gasleveranserna från Ryssland.

Ryssland attackerade sedan Georgien fastän man tidigare erkänt det landets gränser. Ingen ställde upp

på Georgiens sida. Nu är det Finlands tur igen, den sk 16 republiken i det gamla Sovjet.

Europa måste ta sitt ansvar själva och framför allt kostnaderna.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Nu är det Finlands tur igen, den sk 16 republiken i det gamla Sovjet.

Mvh Bosse CMC 342

Efter decennier av mesar, har Finland äntligen fått en president som INTE bugar:

Citat Niinistö (i sarkastiskt tonläge).: "Generalen har hållit ett tal. Vi börjar samtalet från det".

http://hbl.fi/nyheter/2012-06-07/niinisto-makarovs-analys-var-felaktig

En tidningsartikel återger inte presidentens kyliga mottagande, men "live" såg det annorlunda ut. Heja!

Idag noterar vi Ålands 90 år av självstyre. Grattis!

Link to comment
Share on other sites

Ryssarna kan ju börja med att ge tillbaka de delar av Finland som är olagligt ockuperade, Karelen, Petsamo etc.

Min frus mor bodde i Viborg (Vipuri) tills Ryssarna tvingade dem att fly sina hem vid årsskiftet 39-40.

Senare (1941) befriade Finländarna detta område för att återigen förlora det 1944.

Ryssarna, dvs Putin, vill återställa det gamla Sovjet med alla medel och Europa har försvagat sin ställning via

gasleveranserna. Putin sitter med handen på kranen och kan stänga av när han inte får som han vill.

Håller helt med dig att Finlands nye president är saklig och bra.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Ryssarna kan ju börja med att ge tillbaka de delar av Finland som är olagligt ockuperade, Karelen, Petsamo etc.

Min frus mor bodde i Viborg (Vipuri) tills Ryssarna tvingade dem att fly sina hem vid årsskiftet 39-40.

P.g.a kriget som ryssarna började, trots att man fegt och konsekvent förnekade detta. http://www.fytne.nu/skotten-i-mainila/

Vilket sist och slut ledde till att Finland förklarades skyldig till angrepp, och därmed tunga krigsskadestånd. Ibland åkte dock ryssen på smisk. (googla t.ex "Simo Häyhä", "vägen till Raate" ,mfl.)

Putin sitter med handen på kranen och kan stänga av när han inte får som han vill.

Mvh Bosse CMC 342

Vilket han också utnyttjar. Så fort det blir smällkallt i Ukraina och Vitryssland ungefär kring nyår varje vinter, skruvar man på den gren av pipelinen som går via respektive länder.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...