Jacksson May 19, 2012 Report May 19, 2012 Min Mustang -65, 289cc med tvåportsförgsare, har stått några dagar.Idag när jag skulle ta en sväng var den lättstartad men gick inte på alla cylindrar varför jag stängde av den för att "kolla", motorummet var "nästan" fyllt med bensin, tog bort filterburken till förgasarn och vred på startnyckeln. Det sprutar bensin från två små hål i förgasarn, ett bakom luftintaget och ett framför. Vad göra, har någon, någon bra förklaring vad som hänt eller..... Citera
bulan May 19, 2012 Report May 19, 2012 Hej!Låter som om förgasaren flödar över och inte stänger av bensintillförseln som den ska med hjälp av flottören. Har du gjort rent den eller servat den de senaste åren. Finns renoveringssatser för att par hundringar. Vet du om det är original-förgasaren?Tror att den vanligaste heter autolite 2100 och ser ut så här.http://www.mustangmonthly.com/techarticles/mump_0910_how_to_identify_mustang_carburetors/photo_08.htmlMvh. Mats Citera
Recommended Posts