Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Kul och tack för en kommentar Janne, sitter och läser igenom din tråd som började 2006 är väldigt imponerad av allt jobb du lagt ner (kommer säkert att knycka en del suveräna tips som du skrivit om)

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839215711_thumb.jpgHade i bakhuvudet hela tiden att det var nåt som fattades,kom på det en halvtimme försent muttern till säkerhetsbältet skulle dit innan jag svetsade dit förstärkningen:oops:. Förberett för montering av sitsresare och förstärkningar.

post-6663-144839215691_thumb.jpg

post-6663-144839215697_thumb.jpg

post-6663-144839215702_thumb.jpg

post-6663-144839215706_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]21536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21537[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21538[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21539[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21540[/ATTACH]Hade i bakhuvudet hela tiden att det var nåt som fattades,kom på det en halvtimme försent muttern till säkerhetsbältet skulle dit innan jag svetsade dit förstärkningen:oops:. Förberett för montering av sitsresare och förstärkningar.

vilken härlig fart du har i projektet! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839222725_thumb.jpgJag ställde en fråga i teknikforumet om plenumet, men kan inte vänta på svar, så nu har jag höjt den nya plåten ca 6 mm i bakkant och mot mitten så nu hoppas jag att risken att vatten ska bli stående kvar minskar.

Som sagt var vet inte om jag är ute och simmar när det gäller bakfallet men det här borde väl inte göra någon skada:p

Nu ska det slipas lite innan röret monteras.

post-6663-144839222711_thumb.jpg

post-6663-14483922272_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack, Micke då är jag inte helt fel ute vad det gäller konstruktionen. Har försökt leta både här och i Allfordmustang forum som jag är med i, men har inte hittat någon vettig förklaring, mer än att det är väldigt vanligt med rost här.

Link to comment
Share on other sites

På min Fairlane -64 är området kring själva luftintaget/tratten förhöjt, detta gör att vatten inte kommer att rinna på skarven mellan bottenplåten och tratten utan förbi.

Själva tratten är sedan lite lägre än på en Mustang för att få plats men det gör inget för vattnet når aldrig dit.

//Classe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...