turbo57 October 6, 2012 Author Report October 6, 2012 Tänk vad mycket fortare det går när man gör rätt från början:). Men nu är de på plats i alla fall (Högersidan krävde lite mer svets) Citera
turbo57 October 7, 2012 Author Report October 7, 2012 Nu kan passageraren oxo åka torrt. Lite slipjobb kvar:) Citera
turbo57 October 8, 2012 Author Report October 8, 2012 Nån som har en bra bild på hur överplåten ska avslutas mot fönsterramen, är väldigt osäker på kanten mot hörnet? Citera
turbo57 October 9, 2012 Author Report October 9, 2012 blir kanske en hel bil nån gång. Ännu en konstig ide, funderar på om man skulle lägga ett rostfritt rör, alternativt ett plaströr från lägsta punkten på plenumet ner till underkant torxboxen. (får nog sluta med alla konstiga funderingar:silent:) Citera
turbo57 October 16, 2012 Author Report October 16, 2012 Lite slipjobb kvar på svetsarna sen kan plåtrackaren iväg på blästring och grundning Citera
turbo57 October 22, 2012 Author Report October 22, 2012 Ett par bitar till klara för blästring och grundmålning Citera
turbo57 October 29, 2012 Author Report October 29, 2012 Tilbaka efter blästring och grundmålning.Projektet fortsätter bakåt i bilen. Finns en hel del att göra här med. Har varit hos VP Autopart i Tämta (Dan var väldigt trevlig och hjälpsam) och köpt ytterskärmar bak, yttre hjulhus, golvplåtar och balkar till skuffen, så nu är det "bara" att borra och kapa igen (får knäcka till biten framför tanken ) Citera
turbo57 October 31, 2012 Author Report October 31, 2012 Förhoppningsvis varar inte lättningen så länge (bir nog tyngre när frisk påt kommer på plats) Citera
turbo57 November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 Förberett för montering och uppmätt, monterat (Tyvärr la reduceringsventilen av så det kunde inte svetsas färdigt) Citera
JanneJ November 11, 2012 Report November 11, 2012 Imponerande att du orkar fortsätta i det tempot!Det kommer säkert att bli en bil så småningom men det var inget lätt objekt du gav dig på.Ha det bra och fortsätt med uppdateringarna.Janne Citera
turbo57 November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 Tusen tack Janne för en kommentar, NJa möjligen inget enkelt projekt men det är en utmaning och innan jag blir för gammal vill jag göra ett projekt som ska stå sig lite längre än mellan två besiktningar, än så länge är det "bara" svetsjobb som jag känner att jag behärskar skapligt, jag kommer säkert att terra forumet och dig när det gäller mer tekniska lösningar angående motor,låda och mer tekniska spörsmål som jag har sett du och andra är väldigt skickliga på Citera
Lente cmc 2346 November 13, 2012 Report November 13, 2012 Här går det undan. Det finns ju en del rost att abeta på. Känner igen mig i "flintagolv" och "ormförstärkning".Tufft schema om den ska bli klar till sommaren. Men kämpa på. Ingenting är omöjligt.Ditt arbete funkar också bra som inspirationskälla till oss andra.Keep on working Citera
turbo57 November 13, 2012 Author Report November 13, 2012 Tack Lente för den positiva kommentaren, min största inspirationskälla är att se hur fina era projekt blir när de är färdiga från mer eller mindre katastrofer till utställningsskick (i mitt tycke), förhoppningsvis kan vi allihop inspirera varandra till att få objekten till bilar igen. Inom en snar framtid hoppas jag att det kan börjas med något annat än svetsning för min del. Citera
turbo57 November 15, 2012 Author Report November 15, 2012 Ingen anledning till oro det är inte tårar på linsen utan nåt annat Citera
turbo57 November 19, 2012 Author Report November 19, 2012 Blir snart tyngre igen, bara grovkapat och fastskruvat Citera
turbo57 November 26, 2012 Author Report November 26, 2012 Vänstersidan är rätt lik höger, lite småfixningar emellan, högerskärmen inskuren och fixerad mot hjulhus och borttagen igen, hjulhuset helsvetsad Citera
pools November 26, 2012 Report November 26, 2012 Vilket kanonjobb du gör! Verkligen kul att följa, Lycka till i fortsättningen!Mvh.P-O Citera
turbo57 November 26, 2012 Author Report November 26, 2012 Tusen tack för den positiva kommentaren P-O, det tar sig i alla fall framåt, på nåt vänster måste jag börja med genomgång av motor och låda parallellt med svetsningen för att inte förlora för mycket tid Citera
turbo57 November 27, 2012 Author Report November 27, 2012 Ikväll råkade jag på den första spacklingen på högersidan. Det var snyggt gjort, men tyvärr precis där min skarv kommer på ytterskärmen. Det var spacklat ca 30 cm långt 2 mm tjockt precis ovanför hjulhuset. har bara grovslipat, får kolla hur mycket det är när det är helt rent och om det går att rikta:( Citera
turbo57 November 28, 2012 Author Report November 28, 2012 Lite småplock medan jag gått och blängt på spacklingen, jag har varit naiv och tro att den lilla ponnyn var orörd utvändigt, men innerst inne visste jag att nånstans kommer det nåt sånt här (går väl an om det inte blir värre än så här)Ford gjorde väl inga såna här grejor, eller? Citera
turbo57 November 30, 2012 Author Report November 30, 2012 Lite förstärkningar för eventuell dragkrok som ska dit innan golvet i skuffen ska monteras Citera
turbo57 December 1, 2012 Author Report December 1, 2012 Klart för golvläggning. Höger på plats göött:D Citera
JanneJ December 1, 2012 Report December 1, 2012 Det måste kännas rätt bra när det inte bara syns garagegolv i skuffen.Du är flitig med uppdateringarna, en stor tumme upp för det Citera
turbo57 December 1, 2012 Author Report December 1, 2012 Tack, Janne än så länge ser jag garagegolvet men det känns bra när det "sista" stora jobbet är på gång att fullbordas, uppdateringarna kommer ju automatiskt när nån avdelning blir färdig(jag kan ju trösta med att ni slipper en hel del bilder som jag tar för min egen del men inte lägger ut) Citera
turbo57 December 2, 2012 Author Report December 2, 2012 Klart för golvläggning, jag kommer att montera golvet före hjulhuset på den här sidan , tror det blir lättare att montera hjulhus när golvet är fastsatt Citera
Recommended Posts