Anders Lindström April 3, 2013 Report Share April 3, 2013 Du är en riktigt sann entusiast, Leif!Å de fantastiska bilderna/uppdateringana på ditt fantastiska arbete inspirerar verkligen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin April 3, 2013 Report Share April 3, 2013 Ser värre ut, men är så mycket bättre nu o. snart ser den riktigt bra ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 3, 2013 Author Report Share April 3, 2013 Tusen tack för era uppmuntrande ord Anders och Micke:wave:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ April 3, 2013 Report Share April 3, 2013 Nu vänder det!När du får hem bilen kommer du att börja skruva dit grejor igen, då börjar det roliga.Jäkla go katt förresten Ha det göttJanne Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 4, 2013 Author Report Share April 4, 2013 Ja du Janne, Musse är herrn i huset och har två kvinnliga ulltottar som han basar över + att han försöker givetvis basa över mig och frugan också:p/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 4, 2013 Author Report Share April 4, 2013 Den här gången var det i alla fall inte så mycket, lite finspackel över tennet så duger det nog:cool: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 6, 2013 Author Report Share April 6, 2013 Plåtar i olika stadier,kaustiksoda tapetklister blandat med vatten stått över natten, högtryckstvätt och en omgång på huven med min kamrat vinkelslipen med roterande stålborste, nu går det nog att lacka:?:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström April 6, 2013 Report Share April 6, 2013 Den lilla hemkemisten! "kaustiksoda tapetklister blandat med vatten" otroligt innovativt Leif! Å jag är säker på att resultatet blir fantastiskt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 6, 2013 Author Report Share April 6, 2013 Nja, jag är inte uppfinnaren av häxkoket, Anders det finns andra här på intranätet som hittar på massa dumheter , men vissa saker är väldigt intressant att prova(det här gav bara en liten frätskada på ett knä, jag är väl lite för oförsiktig):oops:/Leif(det är ännu värre saker på gång med lite oxalsyra för att ta bort rost, ska bli intressant att prova:shh:) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 7, 2013 Author Report Share April 7, 2013 Huvens ovansida behöver bara lite finputs sen går det att lacka, undersidan på koffertluckan klar, översidan behöver lite tenn på ett par ställen (inte så illa som jag var rädd för):D/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan HT-66 April 7, 2013 Report Share April 7, 2013 Gjorde min bil plåtren, så jag vet vilket jobb du lägger ner. Kan bara säga bra jobbat, å bra kommer det bli!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 7, 2013 Author Report Share April 7, 2013 Tack för kommentaren Johan, vi får väl hoppas att resultatet blir som man hoppas på/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 8, 2013 Author Report Share April 8, 2013 Några småbucklor, tennade(kan konstatera att det var ett vettigt beslut att låta ett proffs fixa skönhetsbehandlingen av akterpartiet, både tidsmässigt och kvalitetsmässigt), jag har tyvärr inte den tiden som krävs för att lära mig tennspackla på ett snabbt och snyggt sätt:think:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 10, 2013 Author Report Share April 10, 2013 Ett par spacklade bucklor är tennade, får se om det behövs lite komplettering. Nu måste jag lägga mer tid i garaget om mina planer ska klaffa /Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 11, 2013 Author Report Share April 11, 2013 Bevingat uttryck (Eller om det var nånting med snö som kommer fram.)Skitsamma, fram kommer det i alla fall och i mitt och i många andras fall blir det min rubrik som gäller .:)/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström April 11, 2013 Report Share April 11, 2013 Den som söker han....... Letar . Ser mycket bra ut Leif! Vilken energi Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 12, 2013 Author Report Share April 12, 2013 Tyvärr behöver jag varken söka eller leta Anders, det ploppar fram ändå:lolno:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 13, 2013 Author Report Share April 13, 2013 Som sagt var minnet är inte det bästa men jag har för mig att det var titeln på låten som Paint the lack spelade på stenåldern(eller var det Gullan Grundfärg):confused:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 14, 2013 Author Report Share April 14, 2013 Det märks att man inte är så ung längre. Efter fyra timmar med vinkelslipen skriker ryggen: Nu får du ge dig gubbjäkel, efter 6 timmar skriker armarna och händerna ge dig nu då, efter åtta timmar säjer munnen: Var det nån som sa nåt?. Som sagt var reaktionsförmågan är inte som förr:p/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 17, 2013 Author Report Share April 17, 2013 Andra skärmen har plåtisen tennat och gjort färdig för lack:D. I går ett nytt pass med lådan tyvärr slog det stopp eftersom armen på kickaxeln är avbruten på insidan:(/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin April 17, 2013 Report Share April 17, 2013 Blir snyggt Leif, nu väntar vi snart på lite färg. Iofs. det gör nog du med, när är det dags. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 18, 2013 Author Report Share April 18, 2013 Som sagt var Micke, bilen en skärm och en dörr är hos plåtisen han ska bli färdig om 2 veckor sen går de till lackerare, resten av plåtdelarna som jag har slipat hoppas jag kunna börja med washen och epoxi i helgen själv:)/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 20, 2013 Author Report Share April 20, 2013 Jag fick order av lackaren att slipa alla delar med 120 papper före washen, så det är gjort på utsidan av plåtarna:p/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 21, 2013 Author Report Share April 21, 2013 Nu blir det snart mer slipning:p/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 22, 2013 Author Report Share April 22, 2013 Markeringsspray på, slipning med 320 papper, var nog lite för snål med epoxin, men det går väl att fixa(jag förstår varför det blir dyrt om en lackerare ska göra hela jobbet, många timmar blir det):p/Leif, något mer dammig än vanligt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts