Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

post-6663-144839419223_thumb.jpgResan till och från Jönköping gick bra(Feg som jag är hela skuffen fylld med verktyg, vatten oljor, starthjälp m.m). Kul att få träffa en del andra Mustang medlemmar på festen och i montern på Elmia, bra jobbat alla klubbvärdar och alla andra inblandade /Leif

post-6663-144839419204_thumb.jpg

post-6663-144839419215_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Precis! Kör man gammelbil kan allt hända. Har också alltid verktyg, motorolja, kylvätska i skuffen. Detta påminner mig om att jag även måsta införskaffa startkablar. En automat går ju inte att rulla igång.

Link to comment
Share on other sites

post-6663-14483944136_thumb.jpgDet är ju inte nån kromorgie på mussarna men man får ju det som finns. Vän av ordning protesterar säkert om att det står 302 på märkena men det mest jag som är original här:P. Framvagnsinställningen före Jönköpingsresan fixades galant på Mekonomen i Mariestad, ingen tendens till sidoskutt i gropar och ratten kan släppas utan problem Saaben avställd, Musse får agera bruksbil i sommar. Nu slipper ni snart mina tjatiga uppdateringar här, eftersom det bara blir småkompletteringar hela tiden/Leif
Link to comment
Share on other sites

Men.... Vi, eller i alla fall jag, VILL ju läsa dina uppdateringar, det är mycket inspirerande. Jag är djupt imponerad över vad du åstadkommit och mycket glad att ha kunnat läsa allt om det.

Link to comment
Share on other sites

Kul att du har tyckt om mitt projekt. Jag uttryckte mig nog lite konstigt som vanligt att ni snart helt skulle slippa mina inlägg. Men så lätt blir ni inte av med mej. Skulle ha skrivit att inläggen inte kommer så ofta framöver eftersom det som är kvar nu är inte så mycket att skriva hem om. Nu blir det till att försöka återställa ägget för sommarens bravader. Frugan har haft stort tålamod med mig under de här snart två åren och börjar nu undra vad det är för kuf som sitter i den andra soffan ibland:p/Leif

Link to comment
Share on other sites

Kul att det nästan är klart samtidigt är det tråkigt att vi andra inte får läsa vad som händer.

Men det är alltid lite lite småpyssel med gamla bilar så du får skriva när det händer nåt.:D

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839446046_thumb.jpgKul att det är fler som gillar uppdateringar med Musse. Nu är det slut på friden, terrorn börjar med släpet, märkte i somras att kabeln till husvagnen var tejpad en hel del och för kort för mina behov. Skoj, SMV hade tydligen mängdrabatt på svart och brun kabel. Får bli en liten omkoppling för bättre funktion/Leif

post-6663-144839446032_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har du varit med och rotat i fler såna här fantastiska eldragningar Micke?. Fick bli en speciallösning med en extra kopplingspunkt och förlängningskabel från vårt berömda Biltema, kändes lite trångt att få dit 1 st 4 mm2 och en 2½ mm2 i honkontakten /Leif

post-6663-144839446183_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bugar och tackar:--, ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt(även här lyckades jag få till några småveck, men det är väl inget att hänga läpp för)

Hoppas du bytte ut alla de blå kablarna till bara gråa, Micke :silent:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Bugar och tackar:--, ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt(även här lyckades jag få till några småveck, men det är väl inget att hänga läpp för)

Hoppas du bytte ut alla de blå kablarna till bara gråa, Micke :silent:/Leif

Nej tyvärr Leif eftersom bilen är svart fick det bli svarta kablar, noga med att dom matchar.:rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839468831_thumb.jpgMan måste väl kunna ha lite kul. Nu fungerar radion i alla fall, roligt så länge det varar(105 spänn på tradera) de modernare antennerna är lite mindre i fästena så det fick bli en liten transplantation(svarvade bussningar) mellan den gamla avbrutna antennen och den nya :--/Leif

post-6663-144839468824_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839469496_thumb.jpgI somras var det cabtyget som lockade. Tyvärr har en av katterna hittat en ny plats att gosa på. Får väl kyla ner huven med vatten när jag kommit hem från jobbet:cool:/Leif
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...