turbo57 February 3, 2014 Author Report February 3, 2014 Har ju förstått från flera håll att ibland får man inte fega, pang på bara, men släggan får nog vila (kan ju hota Musse med den):--/Leif Citera
turbo57 February 4, 2014 Author Report February 4, 2014 Nu går pumpen runt igen, alltihop satt fast. Blir lite trevligare med lite färg på. Blir en del filande på kolen innan montage och provkörning(får hoppas den funkar nu annars har jag ju slängt ut 50 spänn i onödan:D). Nu ska det "bara" skaffas cylindrarna, nån som har att sälja:confused:/Leif Citera
turbo57 February 14, 2014 Author Report February 14, 2014 Nu ska väl kolen räcka ett tag. Tyvärr funkade inte bronslagringen längre så det fick bli lite lagerarbete. Verkar inte gå att få tag på några begagnade cylindrar, får bygga om de jag har Paden trimmad lite och cabtyget sträckt(kanske lite för mycket?). Problemet med ventrutan hjälpt med lite hjälp av porta powern(rutbågen tryckt framåt 6 mm). Nu ska cabtyget snart plastas in och lackeraren komma hit och spackla upp det sista, sen får jag slipa efter hans instruktioner. Citera
turbo57 February 18, 2014 Author Report February 18, 2014 Bara flärparna som ska trimmas in i fram vete fasen hur det ska se ut:confused:. Ett par veck på bägge sidorna vid rutan men det får jag stå ut med ett tag. AC och slangar på plats, växelväljaren som Peter så vänligt sålde till mig monterad. Ormbo? Nej bara en pump som väntar på kolvar och lite elanslutningar. Förhoppningsvis kan lackaren komma nästa vecka och spackla:cool:/Leif Citera
Anders Lindström February 19, 2014 Report February 19, 2014 Härligt Leif, snart dax för taklagsfest Citera
PeterF February 20, 2014 Report February 20, 2014 Tjusigt Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 21, 2014 Report February 21, 2014 Jag håller med, (tjusigt) en sann entusiast som vågar ta tag i mindre lätta problem, löser dem också, jag imponeras av all vilja som finns:cool:.När du är klar, om du blir klar, så kommer du att vara ett proffs som kan ge svarpå djupet till andra som vill våga.Om du blir klar var inte illa menat, fakta är att man blir aldrig klar, man vill alltid fixa med ibland sådant som inte behöver fixas. Citera
turbo57 February 21, 2014 Author Report February 21, 2014 Cabben färdig, högersidan blev bättre än vänster. "Säcken" på plats. Takstolskalaset slutade med katastrof Anders, eftersom ingen stereo är inkopplad till högtalarna(51/4" i sidorna fick plats+4x 10" i dashen) försökte jag sjunga själv. Cabkolvarna och pumpen köptes för längesen av en "seriös" säljare (Z.... garage)pumpen och kolvarna skulle fungera, men inte vilket decennium det var, får se om det går att bygga om kolvarna som enligt uppgift från säljaren skulle passa i en mustang 66(möjligt om man kapar ur tröskeln och fäster i underkant, ca 80 mm för långa och fel fäste, gav upp efter 6 månaders tjat om upprättelse). Vänsterskärmen som är lagad vill inte ge med sig trots ett par ton med porta Power. Får nog göra ett snitt på förstärkningen på insidan och se om det hjälper. Det är nog som Lars så vänligt kommenterade projektet kommer aldrig bli färdigt(Det finns så många ställen som man vill förbättra, men det får vänta till senare):cool:Nu blir det bara mer och mer som måste plastas in och maskeras/Leif Citera
turbo57 February 23, 2014 Author Report February 23, 2014 Nu börjar inpassningen likna nåt, fick bli ett kirurgingrepp på insidan. Justeringen till generatorn känns lite väl tajt. Får svetsa på ett nytt öra/Leif Citera
turbo57 February 24, 2014 Author Report February 24, 2014 Nu ska väl inte fläkthjulet gå emot i alla fall/Leif Citera
turbo57 March 2, 2014 Author Report March 2, 2014 Elen till cabpumpen klar. Nu har jag tröttnat på att höra mig själv sjunga, bara en elektronisk stabilisator kvar sen kan instrumentet monteras tillbaka igen/Leif Citera
fredrik.mickelsson March 2, 2014 Report March 2, 2014 Vilken fart du har på projektet. Ska det bli nå åka av i sommar? Citera
turbo57 March 3, 2014 Author Report March 3, 2014 Ja det hoppas jag verkligen att det blir, lackering "planerat" senast slutet Mars, målet är att det ska köras 17 April:p/Leif Citera
turbo57 March 5, 2014 Author Report March 5, 2014 Nej, bara ett lite annorlunda cabtyg:cool:/Leif Citera
turbo57 March 8, 2014 Author Report March 8, 2014 Lite fusk, men var tvungen att få förlängningarna lite bakåt. Lackaren lägger på 1 kg spackel och jag slipar bort minst ½ kg, sjukt men normalt:p/Leif Citera
miljoKent March 8, 2014 Report March 8, 2014 Tjenare LeifDet var en rejäl renovering du håller på med - imponerande.hälsn Kent Lidköping Citera
Tbird March 9, 2014 Report March 9, 2014 Helt normalt att man slipar bort det mesta.Det svåra är att veta exakt när man ska sluta slipa och ta finare papper.Som så mycket annat så får man känsla för det efter en hel del upplärning.Kämpa på, då blir det bra... Citera
turbo57 March 11, 2014 Author Report March 11, 2014 Här får extrakylet till lådan sitta. Nu blir det en del pusslande med rör och slangar till och från termostaten:p/Leif Citera
turbo57 March 14, 2014 Author Report March 14, 2014 Oväntat, 6 st Tigade skarvar och ingen läckte vid provtryckningen, 14 bar 10 min:D/Leif Citera
turbo57 March 21, 2014 Author Report March 21, 2014 Nu har lackeraren snart varit överallt och kladdat med spacklet, men nu borde det snart "bara" vara lite kompletteringar som jag försöker fixa själv slipas ner(vore själva fasen om han inte kan vara nöjd snart, jag var nöjd för länge sen):twisted:/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 22, 2014 Report March 22, 2014 Det kommer att bli bra, jag känner igen allt, spackel är ett måste om det ska bli någon hyffspå grejorna.Tror inte det finns en enda renovering utan spackel, gör det det så ber jag om ursäkt för detjag skrivit. Citera
mhdin March 23, 2014 Report March 23, 2014 Det tar sig, tro mig för att du ska bli nöjd med slutresultatet så gör lackeraren nöjd. Citera
Recommended Posts