Jump to content

miljoKent

Medlemmar
  • Inlägg

    32
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About miljoKent

  • Födelsedag 1960-05-26

Senaste Profilbesöken

847 profil visningar

miljoKent's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Enda problemet är att dom är så satans korta - stolen behöver vara längst bak för att räcka till o jag är ändå normalbyggd
  2. Ok va bra - jag har en crate motor med 351w block från -86 och min gamla startmotor från -69 missar o rappar över rätt så ofta så jag får skaffa ny.
  3. Någon som vet om det är det samma startmotor till Alla 351 W med aut oavsett årsmodell?
  4. Hur gick det me instrumentbelysningen? Jag hade problem med att 3 A säkringen gick sönder efter ett tag tills jag hittade en gammal säkring i bilen då höll den (var oxå 3A). Jag tror att det ska vara trög säkring på 3A för att hålla
  5. Kolla så att det inte är bara vanligt vatten i kylaren. Är du säker på att det finns glykol i menar jag
  6. Har du kollat så att det inte är kylarvatten...isåfall är det värmeelementet som läcker o den dräneringen går ut där
  7. Säkerställ också att du har friska bladfjädrar, stötdämpare, krängningshämmare och bussningar + hjulinställning - jag gjorde det o bytte hela väghållningspaketet o fick en bil som går stadigt även i svängarna. Blir en otrolig skillnad
  8. I regel är det startreläet som krånglar när motorn går fast man vridit av tändningen - byt det. Har du provat med att släcka lyset Innan du vrider av tändningen - går motorn då fortfarande?
  9. Då hade du också problem med denna men samtidigt tur som fick igång bilen iallafall Jag skickade tillbaka spolen o fick pengarna tillbaka - kör nu med originalspolen och bilen går perfekt Firman sa också att de får en o annan reklamation på spolarna o dom var bl.a känsliga för stötar som kanske skett under transporten. Frågade dom om detta med egentliga nyttan av en högeffektsspole kontra en original - han sa att "en bra originalspole räcker långt" Det är nog så - originalprylarna är framavlade under långt tid för att just passa till o fungera i våra bilar. Under den korta tid som högeffektsspolen fungerade så märkte jag heller absolut ingen skillnad till det bättre
  10. Alltid 98 oktan - ingen "vattenskadad" 95. Mera energi i 98 o bilen går bättre o drar mindre
  11. Svårt o säga vad dom använts till - men mät på dom o har du tändningsström o jord i kontakten så kan du väl använda dom
  12. Kvalitetsproblem..? Som info så köpte jag en sådan spole i förra veckan - efter 2 mil stannade bilen o det var den nya spolen som slutat fungera. Spolen var på 1,5 ohm o jag matade den med 12 volt via relä precis som leverantören sa. Som tur va hade jag den gamla spolen med mig o när jag monterade den o åter kopplade in resistorkabeln (7 volt) så startade bilen direkt. Har ignitor 1 monterat sedan länge Är Pertronixspolarna bara skit eller hade jag bara otur? Eller klarar dom inte 12 volt hela tiden - fast att den ska göra det?
  13. Samma för mig - 98 oktan fungerar bäst för mig också. Gäller nog särskilt de äldre bilarna som saknar tidigare potent 100 oktan blyad soppa. 98 oktan har ett påtagligt högre energiinnehåll mot 95
  14. -71-73 har samma drivaxlar och dom är jämntjocka men ex -67-69 är avsmalnande om man säger så
×
×
  • Create New...