Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

post-6663-144839224665_thumb.jpgblir kanske en hel bil nån gång. Ännu en konstig ide, funderar på om man skulle lägga ett rostfritt rör, alternativt ett plaströr från lägsta punkten på plenumet ner till underkant torxboxen. (får nog sluta med alla konstiga funderingar:silent:)

post-6663-144839224649_thumb.jpg

post-6663-144839224659_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839227722_thumb.jpgTilbaka efter blästring och grundmålning.Projektet fortsätter bakåt i bilen. Finns en hel del att göra här med. Har varit hos VP Autopart i Tämta (Dan var väldigt trevlig och hjälpsam) och köpt ytterskärmar bak, yttre hjulhus, golvplåtar och balkar till skuffen, så nu är det "bara" att borra och kapa igen (får knäcka till biten framför tanken );)

post-6663-144839227707_thumb.jpg

post-6663-144839227734_thumb.jpg

post-6663-144839227742_thumb.jpg

post-6663-144839227752_thumb.jpg

post-6663-144839227762_thumb.jpg

post-6663-14483922777_thumb.jpg

post-6663-144839339019_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tusen tack Janne för en kommentar, NJa möjligen inget enkelt projekt men det är en utmaning och innan jag blir för gammal vill jag göra ett projekt som ska stå sig lite längre än mellan två besiktningar, än så länge är det "bara" svetsjobb som jag känner att jag behärskar skapligt, jag kommer säkert att terra forumet och dig när det gäller mer tekniska lösningar angående motor,låda och mer tekniska spörsmål som jag har sett du och andra är väldigt skickliga på

Link to comment
Share on other sites

Här går det undan. Det finns ju en del rost att abeta på. Känner igen mig i "flintagolv" och "ormförstärkning".

Tufft schema om den ska bli klar till sommaren. Men kämpa på. Ingenting är omöjligt.

Ditt arbete funkar också bra som inspirationskälla till oss andra.:)

Keep on working

Link to comment
Share on other sites

Tack Lente för den positiva kommentaren, min största inspirationskälla är att se hur fina era projekt blir när de är färdiga från mer eller mindre katastrofer till utställningsskick (i mitt tycke), förhoppningsvis kan vi allihop inspirera varandra till att få objekten till bilar igen. Inom en snar framtid hoppas jag att det kan börjas med något annat än svetsning för min del.

Link to comment
Share on other sites

Ikväll råkade jag på den första spacklingen på högersidan. Det var snyggt gjort, men tyvärr precis där min skarv kommer på ytterskärmen. Det var spacklat ca 30 cm långt 2 mm tjockt precis ovanför hjulhuset. har bara grovslipat, får kolla hur mycket det är när det är helt rent och om det går att rikta:(

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839231658_thumb.jpgLite småplock medan jag gått och blängt på spacklingen, jag har varit naiv och tro att den lilla ponnyn var orörd utvändigt, men innerst inne visste jag att nånstans kommer det nåt sånt här (går väl an om det inte blir värre än så här);)

Ford gjorde väl inga såna här grejor, eller?

post-6663-144839231645_thumb.jpg

post-6663-144839231653_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack, Janne än så länge ser jag garagegolvet men det känns bra när det "sista" stora jobbet är på gång att fullbordas, uppdateringarna kommer ju automatiskt när nån avdelning blir färdig(jag kan ju trösta med att ni slipper en hel del bilder som jag tar för min egen del men inte lägger ut)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...