NackaBosse May 24, 2012 Report May 24, 2012 Idag var jag på Bilprovningen i Nacka och besiktigade Mussen. För mig var det första gången.När mitt regnummer kom upp på skylten vred jag om startnyckeln och inget hände!!!! Ve och fasa, typiskt att detta skall hända just när man skall besiktiga. Efter några svettiga sekunder upptäckte jag att växelväljaren låg i drive-läge. Klart den inte startar då!Väl inne i hallen blev jag omhändertagen av en väldigt trevlig kille och möttes av : " Jaha, här kommer pärlan".CO-halt rekordlåga 0,1, vänster halvljus justerades på plats. Inget glapp i framvagnen och rosthammaren kom aldrig till användning. Lite ojämn bromsverkan på bakhjulen, men efter en stunds "uppvärmning" klarade det sig inom godkända värden.Efter två varv runt besiktingshallen - det är ju en cab och det är vackert väder - kunde jag lämna med blankt protokoll!!!!På återseende om två år. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2012 Report May 24, 2012 Grattis säger Oscar också, men det var länge sedan man inte blev välomhändertagen på bilprovningen när man kommer med Mussen, nu för tiden stannar allt av när jag kör in:cool:.Senast gav dom fan i att hänga på slangar på rören, fan sa jag, ni dörav alla illa luktande avgaser:o.Svaret jag fick gjorde mig ganska stumm, slangar behövs inte på en riktig bil, det här luktar ju gott. Citera
fast66 May 25, 2012 Report May 25, 2012 Grattis säger Oscar också, men det var länge sedan man inte blev välomhändertagen på bilprovningen när man kommer med Mussen, nu för tiden stannar allt av när jag kör in:cool:.Senast gav dom fan i att hänga på slangar på rören, fan sa jag, ni dörav alla illa luktande avgaser:o.Svaret jag fick gjorde mig ganska stumm, slangar behövs inte på en riktig bil, det här luktar ju gott.Samma här- brydde sig inte om avgaserna då man hade problem att fästa slangen i GT-utblåsen. Försökte också visa min fina triangel...nää sa killen "vi har vissa dispenser på såna här vagnar" :-) Citera
Recommended Posts