Jump to content

Dragracing Mantorp park 26/7


Recommended Posts

Hej

Torsdagen den 26/7 blir det dragracing på Mantorp park med tonvikt på "jänke-bilar".Vi kommer att köra 402 M med brake out på 9.90 (alltså ej för bilar snabbare än 9.90s/402M), på eftermiddagen kör vi en stege med bracket racing regler.

Vi har precis fått klartecken från Mantorp park och håller på och jobbar fram ett program.Återkommer med mer info.

Evenemanget anordnas av SHRA Mantorp

Hälsningar Anders Edeson cmc479

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

låter kalas! jag har aldrig provat 402 så jag undrar vad jag behöver? flamsäkert ställ eller funkar kortbyxor :D? gatdäck är ok? Hoppas inte å nån bra tid men det skulle vara kul att prova. Mekade åt en kompis som körde o/ms på pitepodden för 25 år sen med en amazon. bästa tiden var 13.9. förmodligen svårt att nå men jag vill gärna prova :cool:.

Link to comment
Share on other sites

Kul att det kommer Mustanger !

Hjälm och bälte, heltäckande bomullskläder, alltså en mekaroverall och läderskor,handskar är ok.

Jag återkommer med mer regler i samband med inbjudan i vecka 25.

Vi planerar att köra bracketracing på sena eftermiddagen, i korta drag: det är ett handikappsystem där bilarnas tid matchas mot varandra, en 14 sek. bil kan slå en 10 sek. bil.

Prisutdelning och After Race på kvällen är också planen, men som sagt, mer info. V25.

Hälsningar Edeson

Back to Bracket Racing 2012_ny.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kul att det kommer Mustanger !

Hjälm och bälte, heltäckande bomullskläder, alltså en mekaroverall och läderskor,handskar är ok.

Jag återkommer med mer regler i samband med inbjudan i vecka 25.

Vi planerar att köra bracketracing på sena eftermiddagen, i korta drag: det är ett handikappsystem där bilarnas tid matchas mot varandra, en 14 sek. bil kan slå en 10 sek. bil.

Prisutdelning och After Race på kvällen är också planen, men som sagt, mer info. V25.

Hälsningar Edeson

Inbjudan till Dragrace på Mantorp.

Hälsningar Edeson

Link to comment
Share on other sites

Det går att anmäla sig på plats, eller så gör du så här....Kostnad föranmälan: 500:- Bankgiro 704-9075 VIKTIGT: (ange namn och bil-reg.nr. telefonnr. vid betalning !)

Kostnad efter 15/7 eller på plats 1000:-

Endagslicens finns att lösa för 100:-

Fri entre´

MVH Roger

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej,anmälan vid huvud entren från kl.07,30,bes mellan 8.00-10.00 bakom tidtagartornet.Du får mer info vid anmälan.....nu hoppas vi bara på bra väder !!! Ska se om jag kan länka över tidschemat MVH Roger

Synd att det är på en Tors. men jag brukar vara där o. snurra med trucken så om möjligt kommer jag att lägga min lunch där.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Det var en helt perfekt dag för den som gillar fräna bilar. 72 bilar kom till start och 491 tidkort blev det !! Det var nog 4-5 Mustanger som körde...jag körde 12 repor varav 3 st var licens-uppkörning,själva bracket tävlingen avstod jag ifrån vilket jag ångrar nu...men det blir fler tävlingar!

Link to comment
Share on other sites

Kul Tävling med kanonväder! Schyssta bilder FRASSE! Jag körde den silverfärgade Mustang-05:an Bästa tid 7.702 sekunder. 147 km/h. Torskade i första elimineringen på en breakout (bracket är trixigt). Den orange-svarta Mustang sedan (67:an?) körs av Johan Rehnström boende i Västerljung Trosa. Det är en super gas bil som kör på 9.9 Sekunders index i vanliga fall (402 m)

201 meters banan klippte Johan på 5.91 sekunder i första repan. Banbreakout låg på 6.40 sekunder så resten av dagen fick han ta det bra mycket lugnare ;)

Den röda mustang GT:n var en helt original bil. Talade med den trevlige ägaren, tror att han sade att det var en 2008. Han körde med tokhala standard Pirelli Zero-däck. Han började med 9.4sekunders tider, som senare avslutades med 9.1 sekunder! Sjukt bra om vi jämför med den nya Hemi-challengern som i samma tävling mäktade med ca 9.08 Sek.

Den gula Barracudan med svart stripe kördes av Bo Ragnebros fru. Samma Bo Ragnebro som är fet Super Comp mästare! med en 8.90 sekunders Plymouth Duster (402 meter).

Kort sagt, en mycket trevlig tävling med massor av schyssta människor med jättefina bilar!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...