mobcharge June 13, 2004 Report Share June 13, 2004 oki här kommer en inte alltför begåvad fråga till..vacumklockan på fördelaren, var ska den kopplas till? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 June 13, 2004 Report Share June 13, 2004 Det ska kopplas till förgasaren till en liten rörstump som sticker ut från förgasarfoten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobcharge June 13, 2004 Author Report Share June 13, 2004 Oki det var det jag trodde. tack!nästa fråga, mer av vetgirighet, varför? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 June 13, 2004 Report Share June 13, 2004 För att göra en lång historia kort...:Vacuumet från förgasaren ställer, via vacuumklockan på fördelaren, om tändningen beroende på motorbelastning.OBS! Mycket förenklad beskrivning!! :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobcharge June 13, 2004 Author Report Share June 13, 2004 vilket kanske förklarar varför bilen spikade vid gaspådrag innan?men jag tyckte inte det var något direkt "sug" i porten jag kopplade slangen från klockan till. var ju iofs på tomgång. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 June 13, 2004 Report Share June 13, 2004 Spikningarna kan mycket väl berott på vacuumslangen och om dom försvunnit när vacuumklockan är inkopplad så vet du ju att den funkar... :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.