mobcharge June 13, 2004 Report June 13, 2004 Hej, jag höll på och skruva lite idag och tog loss vacum slangen från servon till förgasarn och genast varvade den upp på tomgång.Jag gav mig ut och körde och upptäckte att den gick MKT bättre.när jag håller för vacum "hålet" på fögasarn går den genast ner i varv.om jag pluggar den går den inte heller lika bra.slutsats, min motor får för fet blandning då den går bättre med lite extra luft.hur fixar jag detta, ingen av justerskruvarna ger tillräckligt mkt för att så markant skillnad ska märkas.är en 351w 4v med original autolite förgasare. Citera
Leffe N cmc712 June 13, 2004 Report June 13, 2004 En funderng bara:Var det vacuumslangen till bromssrevot som satt på förgasaren?Den brukar normalt sitta direkt på insuget.Kan det vara så att det egentligen är slangen för vevhusventilationen som egentligen ska sitta där? Citera
mobcharge June 13, 2004 Author Report June 13, 2004 slangen till vevhusventet sitter kopplad till spacern. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 13, 2004 Report June 13, 2004 Vevhusvent höger till förgasarspacer och vevhusventvänster påfyllning till luftrenare. Servobroms skall vakum anslutas på insug. :wink: Citera
mobcharge June 13, 2004 Author Report June 13, 2004 då är alltså min servo felkopplad?men anyway det förklarar inte varför den går bättre med den där vakum ventens öppen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 13, 2004 Report June 13, 2004 Hej igen.vilken typ av förgasare har du och vad är detför status på motorn (trim) mm:?: Citera
mobcharge June 13, 2004 Author Report June 13, 2004 Oki förgasarn är som sagt en original autolite, insuget är weiand stealth, en mild compcam resten standard. Citera
Gäst June 15, 2004 Report June 15, 2004 Jag har ett tips som jag fick höra av Mr Hansen Racing (Carl Hansen)Kan det vara så att sekundären öppnar för tidigt och då förgasas inte bränslet rätt på lågvarv!Förr när man körde race med Autolite 4100 så plockade man bort stålkulan på sekundärsidan som spärrar att sekundärer ska gå in för tidigt.Alltså om kulan är borta så öppnar sekundären mycket snabbare.Bra för racing men inte för ekonomi.Kolla att kulan är kvar! Citera
mobcharge June 15, 2004 Author Report June 15, 2004 oki det visade sig att vacum slangen satt på insuget, men "ledningen" gick upp under förgasaren... eh.. well well.ska kolla om kulan sitter där den ska! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.