Jump to content

Recommended Posts

Hej, jag höll på och skruva lite idag och tog loss vacum slangen från servon till förgasarn och genast varvade den upp på tomgång.

Jag gav mig ut och körde och upptäckte att den gick MKT bättre.

när jag håller för vacum "hålet" på fögasarn går den genast ner i varv.

om jag pluggar den går den inte heller lika bra.

slutsats, min motor får för fet blandning då den går bättre med lite extra luft.

hur fixar jag detta, ingen av justerskruvarna ger tillräckligt mkt för att så markant skillnad ska märkas.

är en 351w 4v med original autolite förgasare.

En funderng bara:

Var det vacuumslangen till bromssrevot som satt på förgasaren?

Den brukar normalt sitta direkt på insuget.

Kan det vara så att det egentligen är slangen för vevhusventilationen som egentligen ska sitta där? :roll:

Jag har ett tips som jag fick höra av Mr Hansen Racing (Carl Hansen)

Kan det vara så att sekundären öppnar för tidigt och då förgasas inte bränslet rätt på lågvarv!

Förr när man körde race med Autolite 4100 så plockade man bort stålkulan på sekundärsidan som spärrar att sekundärer ska gå in för tidigt.

Alltså om kulan är borta så öppnar sekundären mycket snabbare.

Bra för racing men inte för ekonomi.

Kolla att kulan är kvar!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...