Jump to content

Featured Replies

comment_7099

Hej, jag höll på och skruva lite idag och tog loss vacum slangen från servon till förgasarn och genast varvade den upp på tomgång.

Jag gav mig ut och körde och upptäckte att den gick MKT bättre.

när jag håller för vacum "hålet" på fögasarn går den genast ner i varv.

om jag pluggar den går den inte heller lika bra.

slutsats, min motor får för fet blandning då den går bättre med lite extra luft.

hur fixar jag detta, ingen av justerskruvarna ger tillräckligt mkt för att så markant skillnad ska märkas.

är en 351w 4v med original autolite förgasare.

comment_7187

Jag har ett tips som jag fick höra av Mr Hansen Racing (Carl Hansen)

Kan det vara så att sekundären öppnar för tidigt och då förgasas inte bränslet rätt på lågvarv!

Förr när man körde race med Autolite 4100 så plockade man bort stålkulan på sekundärsidan som spärrar att sekundärer ska gå in för tidigt.

Alltså om kulan är borta så öppnar sekundären mycket snabbare.

Bra för racing men inte för ekonomi.

Kolla att kulan är kvar!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...