Jump to content

Skrota servon på 69'a


Ronnie S

Recommended Posts

Per.

Det här med styrgeometri e lite krångligt snarare än jobbigt.

Saken e den att jag haft det som arbete inom racing svängen under några år,och kan därför lugnt hålla med föregående inlägg ifrån Håkan.

Om du vill lösa problemet så rekomenderar jag dit att handla på dig en mycket bra triologi med böcker i ämnet.

Dessa är skrivna på ett lättfattligt sätt och betraktas som många av "bibeln" i ämnet väghållning rent generellt.

"Engineer to win"

"Prepare to win"

"Tune to win",allihop av Carrol Smith.

De avhandlar i första hand formel bilar,men säkert är att tekniken e densamma som i din mustang.

I det att jag nyligen var och spikade i en Cobra replika konfronterades jag just med problemet Håkan beskriver ovan.

Bilen var rent livsfarlig,och jag tog upp situationen med representanter ifrån SFRO.

Tittade då närmare på stänger ifrån bla Mazda 626 samt Lancia A112,vilka verkade ha stänger av kortare modell.

P-stag i sin tur är enkelt att tillverka själv,då dessa SKALL vara av mjukt gods för ATT ge med sig under olika extrem förhållanden.

Nu e saken den att det långt ifrån bara handlar om bump steer och kuggstångslängd.

Stångens relativa position är också mycket påverkande i olika former,och om du avser göra detta rekomenderar jag starkt en infästning som är fylltbar i ngn form.

Det hela börjar dock med böckerna.

Prova Automobilia/Gunnar Söderblom här i Gbg.

Mvh;Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...