Jump to content

Timepieces -tråd


ThomasFB

Recommended Posts

Kanske en tråd där fåfänga tillåts?

Personliga föremål av intresse: Ur, pipor, kepsar, skor, rekvisita, vintage, rariteter...anything goes.

Kanske en historia bakom föremålet? Länkar till utöver-det-vanliga eller knasiga föremål ?

Finns det andra ur-intresserade på forumet än jag?

Det går hi-tec i klockor numera:

Nice:

Nice i kubik:

Man kan ju alltid drömma...

Link to comment
Share on other sites

Kanske en tråd där fåfänga tillåts?

Personliga föremål av intresse: Ur, pipor, kepsar, skor, rekvisita, vintage, rariteter...anything goes.

Kanske en historia bakom föremålet? Länkar till utöver-det-vanliga eller knasiga föremål ?

Finns det andra ur-intresserade på forumet än jag?

Det går hi-tec i klockor numera:

Nice:

Nice i kubik:

Man kan ju alltid drömma...

Man kan ju alltid undra; var går "våran" gräns av fåfänga? http://www.ebay.com/itm/PATEK-PHILIPPE-3974-R-MINUTE-REPEATER-PERPETUAL-AUTOMATIC-/200698861405?pt=Wristwatches&hash=item2eba95975d

Link to comment
Share on other sites

Jag slutade med armbandsur för många år sedan, kände mig stressad och att jag hela tiden kollade vad klockan var. Numera jobbar jag till jag är klar och litar på att magen säger till när det är lunch ;). Att kolla tiden på mobilen är lite omständigare och jag känner att den inte är lika "på".

Här är en av klockorna som ligger i byrålådan, en STCC klocka med Tommy Kristofferssons Audi, en reklampryl från när STCC var som störst.

Klocka1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...