willy June 16, 2012 Report June 16, 2012 Ska montera vxl. damask i min 65a manuell. Hur gör jag lättast? Hur lossar man wiren till backen, för att få loss vxl.spaken? Citera
bosewallius June 16, 2012 Report June 16, 2012 Du tar bort åtminstone den ena stolen men lättare om båda är uttagna, och lossar på mattan. Viker upp mattan för att komma åt de 4 bultar som håller dengamla damasken. Drar upp damasken tills du ser de två bultar som håller spaken. Lossar dessa och spaken är loss. Ta bort gamla damasken. Värm den nya damasken i solen och mycket försiktigt tvingar den nya över backväxelspärren. Gummit är tillräckligt mjukt för att det runda hålet kan tvingas över spärren.Som sagt, var väldigt försiktig eftersom man ganska lätt kan förstöra damasken. Gissa hur jag vet? Passa också på att sätta i nya gummi bussningar i håleni spaken. Wire till backspärren skall inte tas bort.Lycka till.Mvh Bosse CMC 342 Citera
mikael_s CMC2293 June 18, 2012 Report June 18, 2012 Det kan vara bra med ett "proffs"-verktyg för att dra damasken över backspärren. Verktyget kan även användas till att hänga upp kläder och finns i de flesta garderober.Jag bytte damasken nyligen och det fungerade utmärkt. Citera
Recommended Posts