Jump to content

Vattenpumps problem, att hitta en som passar.


Recommended Posts

Jag har fått hem en pump 2 ggr nu från Hansen, som ska (enligt dom) vara till min mustang ii 302 från 75.

Men pumpen är 5mm för "hög". Från bas till huben är den 145mm. Min gamla pump är 140mm.

Det innebär att med den nya pumpen så kommer övre remhjul för långt ut och gnider i det yttre nedre hjulet +

att remmen inte kommer i linje längre.

På min gamla pump finns dessutom en centreringsring för remhjulet, det finns inte på den nya.

Min gamla pump har stämplats: D0OE-D på ena sidan, på andra sidan 0E20 eller OE2O (o eller noll, vet ej).

Nån som kan hjälpa mig?

post-7090-14483919576_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått hem 3 pumpar från Hansen nu (70-73), (75) och (78-79), ingen av dom har rätt hub höjd (140mm). Alla har 145mm.

Enl mustang II network har originalpumpen numret: D5ZZ8501A.

Söker man på det hittar man EN enda sida .

http://shop.advanceautoparts.com/buy/products/270110-new-water-pump-by-gmb-part-125-3070-cooling-heating.html#

Den ENDA jag hittat som refererar sina pumpar enl OEM nummer. Deras pump på bilden ser EXAKT ut som min med den lilla centreringen på hubben.

Ska maila dom om dimensionerna på den.

Jag måste ha av startmotorn för att se block numret väl??

Nåt är skumt, kollar jag på remhjulet så står det D5ZE-8508-BB på den. D=70, 5=år , Z=Mustang, så pumphjulet är ju rätt dvs Mustang 1975.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...