Pelle cmc 375 June 15, 2004 Report June 15, 2004 Jag undrar vad som ska sitta i dessa hål, det är två stycken hål som sitter i en utpressning i kardantunneln, och dom finns på två ställen. Hur många ställen är avgassystemet upphängt i? Citera
Lygdman cmc813 June 15, 2004 Report June 15, 2004 Hej jag tycker att det ser ut att vara hålen för Bromsledningens fastsättning, det är iallafall så på min -69 och det ska ju vara snarlika golv på dessa. Citera
Pelle cmc 375 June 16, 2004 Author Report June 16, 2004 Jag var inne på det med, har köpt en sats med klammer,men förstår inte varför det är två hål. Klammern är fäst med en typ av stift ej skruvad. Citera
Ronnie S June 16, 2004 Report June 16, 2004 Avgassystemet sitter bara upphängt i den tvärgående ljuddämparen bakom bakaxeln. Ett fäste i varje ände på ljuddämparen (ett på bilens vänstra sida och ett på bilens högra sida). Det är dom enda upphängningar som finns. Det är alltså enkelt avgassystem jag pratar om, vilket det borde ha varit på din bil från början.Hålen på bilden går jag bet på, tyvärr. Citera
fd cmc1234 June 16, 2004 Report June 16, 2004 Kan det möjligen vara för fastsättning av option mittkonsol?Den sitter ju med skruv i kardantunneln. Citera
tson cmc 213 June 16, 2004 Report June 16, 2004 Finns det några hål på andra sidan tunneln som motsvarar något hål?Är inne på hål för bromsrör 1el 2st. och hål för mittkonsoll= 4st. Citera
Pelle cmc 375 June 16, 2004 Author Report June 16, 2004 Nej det finns inga på motsvarnde sida. Jag har hela tiden trott på bränsle + bromsrör, för i shop manualen ser det ut att stämma med placeringen. Men när jag fick klammerna så stämmer det inte. Det ser ut som det ska vara en skruv + en pigg som håller riktningen. Och det är säkert inget som kommit till efteråt eftersom det är en utbuktning som är exakt lika både fram ock bak. Å andra sidan finns det inga hål till ledningarna, men dom kan ju försvunnit vit renoveringen. Ska klammern stift bara stickas in eller bockas på baksidan? Citera
Lygdman cmc813 June 16, 2004 Report June 16, 2004 Min gissning är att det stora hålet är till för bromsledningen, och att det fästet någon gång blivit ersatt av klammer och plåtskruv (därför ett mindre hål bredvid).Jag vet inte hur är på -65 men på min -69 gick bränsleledningen innanför tröskeln på förarsidan och ändast bromsledningen inne i kardantunneln..Hoppas det hjälper Citera
jorsei June 16, 2004 Report June 16, 2004 Hej.Är det inte fästen för handbromsvajern.Det går ju en på var sin sida av kardantunneln. Citera
Pelle cmc 375 June 16, 2004 Author Report June 16, 2004 Hanbromsvajerfästena finns på ett annat ställe. Bränsle och bromsrör löper parrallelt i kardantunneln. Jag trodde att det var till ledningarna, det stämmer med placeringarna enligt shop manualen men på klammern finns bara en fästpunkt, och det verkar vara original eftersom det är identiska hål på båda ställena. Detta är väl inte livsnödvändigt att veta men man blir ju nyfiken. Kankse är fel klammer se bild på inlägg nr2. Citera
Recommended Posts