Jump to content

Featured Replies

comment_117332

Jag har handlat från dem och det är inga problem. Samma som Summit och Mustangs Unlimited t.ex. De stora firmorna är seriösa. Det som skiljer är vilket fraktsätt de väljer vilket påverkar priset i stor utsträckning. Räkna med 12 kr/$ hemma inklusive frakt, moms osv så hamnar du ganska rätt. Det är värt att jämföra med firmor i Sverige också, t.ex. VP Autoparts.

comment_117340

Jag har börjat tröttna på mustangsunlimited. Det är väldigt svårt att få respons från dom. Dom meddelar inte om nåt lämnar som backorder, och så får man fråga fler gånger för att få nån vettig fraktkostnad.

Dom senaste gångerna har jag beställt från VirginiaClassicMustang. Bra service, snabba leveranser. Inget att klaga på hittills. Priserna är också bra. Dom använder mycket scott drake parts.

Har ingen erfarenhet av mustangdepot.

comment_117347
Jag har börjat tröttna på mustangsunlimited. Det är väldigt svårt att få respons från dom. Dom meddelar inte om nåt lämnar som backorder, och så får man fråga fler gånger för att få nån vettig fraktkostnad.

Dom senaste gångerna har jag beställt från VirginiaClassicMustang. Bra service, snabba leveranser. Inget att klaga på hittills. Priserna är också bra. Dom använder mycket scott drake parts.

Har ingen erfarenhet av mustangdepot.

Det hände mig oxå, tog sex veckor innan dom skickade grejerna.:wtf:

Men dom var snabba o. ta betalt.

comment_117366

Har inte erfarenhet av Mustang Depot men efter kanske 100 olika beställningar genom åren så har jag bra generell erfarenhet

Generellt är ju större företag desto bättre är min erfarenhet.

Summit Racing och Mustangs Unlimited är i särklass bäst på leverera både i tid och rätt prylar.

De har bra rutiner, vana vid export och säkert bra fraktavtal.

Summit är i en klass för sig och nog bäst alla kategorier......Kan nog inte komma på någon annan bransch som är lika bra.

Mustang Depot är som jag förstått ett garage företag på under 10 anställda. Kan säker vara jättebra i kundbemötande!

Det brukar de små firmorna vara bra på.

Problemet med små firmorna är att de inte har ekonomisk body att ha ett brett lagersortiment

De gånger jag handlar av småfirmor som Mustang Depot, Virginia Classic, Mustangs Plus, CJ Pony Parts så är det ALLTID, ALLTID nått man får vänta på.

Frakthanteringen är oftast strulig och dyr och det hänger oftast på en person på företaget hur order sköts.

Men det har i slutändan gått bra oftast

Från Mustang Unlimited har jag handlat säkert ett 30-tal gånger och känner inte alls igen beskrivningen om att de skulle vara dyra i frakt eller krångliga.

Från dom har jag inte ett enda fel utan snarare tvärtom så har jag fått mer än jag beställt och leverans inom 1-2 veckor

Kontakt med dom alltid inom 24-tim.

Jag har nog totalt handlat av ett 10-tal olika firmor och jag tycker alla faktiskt är bra generellt.....De flesta är till motsats till Svenska företag väldigt service inriktade och seriösa.

Totalt har jag haft otroligt låg fel-procent från USA...typ 4-5ggr genom alla år.

Jag påstår att det är säkrare handla från USA än i Sverige

Nu handlar jag inte för att få kompisar utan jag prioriterar snabba leveranser och bra produkter därför har jag landat på Mustangs Unlimited eller NPD.

Ändrade %s av %s (%s)

comment_117401

Tror att M.U. problem ligger i att dom är för stora, men dom frågade om dom skulle dela upp det på två lev. men då skulle frakten bli ännu dyrare.

O. det efter att dom dragit pengarna, däremot så var det riktigt bra grejer allt passade rakt av.:thumbup:

Däremot Summit som jag oftast handlar av är som Per säger Outstanding.:D

• 2 weeks later...
comment_118103

Hej!

Jag har handlat en del från NPD. Deras Roy Jensen, som har hand om order från

utlandet, "foreign orders" är helt suverän att ha göra med. Inga som helst problem,

svarar snabbt på mail. P.g.a. tidsskillnaden kan det dock ta 12 timmar. Reklamationer fixas

direkt utan strul. Och det är VIKTIGT. Har hört om reklamationer som aldrig ordnas

p.g.a. att man inte vill ha med reklamationer att göra. NPD rekommenderar jag.

Sen finns det ett litet företag som bara har delar till bb-motorer: http://www.mansfieldmustang.com/

Han, Bill, har jättebra service. Där finns inga som helst problem med nånting.

Mvh.

P-O

• 1 month later...
  • Author
comment_120765

Hallå!

Tänkte bara meddela att jag beställde från mustang depot och är väll överlag nöjd. Det enda jag kan gnälla lite på är leveranstiden och avsaknaden av beställningskvitto till mailen. Man blev lite nervös när veckorna blev ett par.. men sakerna kom hela och rätt till antalet!

mvh Mattias

comment_120774
Hallå!

Tänkte bara meddela att jag beställde från mustang depot och är väll överlag nöjd. Det enda jag kan gnälla lite på är leveranstiden och avsaknaden av beställningskvitto till mailen. Man blev lite nervös när veckorna blev ett par.. men sakerna kom hela och rätt till antalet!

mvh Mattias

Hej!

Dom brukar säga till om dom inte har allt på lager i Florida. Då måste dom beställa

från nån annan depot. Dom har ju 4 st. Och då brukar dom också fråga om dom

ska resta och skicka all på en gång, eller skicka det som finns. Då blir det ju två

sändningar med två frakter.

Mvh.

P-O

comment_120979
Hej!

Ohfan! Hörde inte ett ljud förens sakerna var skickade. Men det spelar ingen roll direkt. Vinterprojekt, och än är det inte vinter =)

Bra det fungerade!

Men jag tycker det är dåligt när företag är dåliga med kommunikationen.

Som övriga bekräftar ovan så är NPD en av de bästa tack vare deras kommunikation.

Roy verkar vara den som håller i allt så vette fan vad som händer om han lägger av!

Förutom NPD så är Mustangsunlimited väldigt bra tycker jag med kommunikationen.

Men som de flesta andra firmor så är det ALLTID delar som inte finns i lager så det kan ta tid.

Faktum är att trenden verkar vara att företagen har mindre och mindre i lager

Kolla detta mailutbyte med en order jag just nu har med Mustangsunlimited.....Massa delar i rest så det blir ett himla mailande om "vad finns i stället" eller "ta bort"

Har ännu inte skickats...Kolla datumintervallet! Inne på 10e dan! :/

Men dom är duktiga trots problemen....Problem har alla!

post-2532-144839222731_thumb.png

Ändrade %s av %s (%s)