Rolle T July 29, 2012 Report July 29, 2012 Finns det någon som vet var man kan få tag på ett membran till en midland med bandklammer årsmodell 68 Citera
bosewallius July 29, 2012 Report July 29, 2012 T.o.m i USA är mer eller mindre omöjligt att köpa som en reservdel. Det finns dock en del firmorsom fortfarande renoverar dessa ganska sällsynta Midland Ross bromsservoklockor. För två år sedan hittade jag en kille här i Dallas som renoverade två av dessa klockor åt mig. Han tog $75 plus skattper styck. Tyvärr var han i begrepp att stänga sin business. Det finns en annan firma i Dallas som jag köpte en komplettrenoverad klocka till min 67:a Shelby i Sverige men den funkar inte perfekt så jag tog med min original som denandra killen renoverade. Fick dessutom en klocka från grundaren och tidigare ägaren av Dallas Mustangssom samma kille också renoverade. Om du vill kan jag ringa till firman som jag köpte den kompletta klockan frånoch höra om de säljer enbart membranet men som sagt jag tvivlar. Mvh Bosse CMC 342. Citera
Rolle T July 29, 2012 Author Report July 29, 2012 Tacksam för hjälpen,om du vill får du gärna höra med din firma om de säljer membranet separat! Citera
bosewallius July 30, 2012 Report July 30, 2012 Hej Rolle,Ringde firman som heter American Power Brake & Clutch och de säljer membran separat mende sade att det finns tre oilka typer för Midland Ross brake booster och man måste se delarna inutiom de skall fixa den rätta delen för din booster. Han sade att om membranet har en metal mitten delredan monterad kostar kittet ca $185 och om det bara är ett löst gummimembran i din booster kostar detca $85 båda exklusive skatt.De talade också om att boostern jag köpte förmodligen har en liten läcka efter att jag lossade bandet och justeradeframdelen genom att snurra på densamma. Han sade att det är en enkel fix men vem vet.Mvh Bosse CMC 342 Citera
Recommended Posts