Snorre70 August 6, 2012 Report August 6, 2012 Troligen har jag en bil som är lämpad mera för vintern än sommaren!!!Har problem med värmen i coupen i min 1968 coupe! hur ska reglagen stå för att det ska vara kallt i bilen? i min blir det stek hett eller varmt!Det borde kunna bli lite svalare i den?Finns det någon stans i bilen där man kan slå av värme packet på något sätt? inte vet jag eller är det så att det sitter fel termostat i bilen?Blir lite varmt att sitta i bilen när man åker omkring. Tackar för hjälp och förslag.Mvh Thomas Citera
CMC-49 August 6, 2012 Report August 6, 2012 se hur vajrarna går och se om de sitter där de ska så får du nog rätt på det. Citera
Snorre70 August 6, 2012 Author Report August 6, 2012 Det finns inget som typ vinter o sommar läge! typ öppna o stänga något reglage eller liknande? Citera
bosewallius August 7, 2012 Report August 7, 2012 Värme av och på samt fläkt och uppe eller nere. Annars är det A/C som gäller.Mvh Bosse CMC 342 Citera
JanneJ August 7, 2012 Report August 7, 2012 Inne i värmepaketet sitter det en " svängdörr" som styr vart luften ska ta vägen. Från början hade den tätningar på bägge sidor för att inte luften ska tjuva fel väg. Efter 40+ år brukar det mesta ha vittrat bort och när du ställer spjället i Kall smiter luften ändå förbi elementet ( som inte går att stänga med någon kran, vattnet rinner alltid genom )Det svarta på luckan är en ny packning, finns kompletta satser med alla packningar i hela värmepaketet för under 200:-Dessutom slutar det slamra när man reglerar värmen, kvar blir bara ett behagligt "döff!" Citera
Snorre70 August 8, 2012 Author Report August 8, 2012 Inne i värmepaketet sitter det en " svängdörr" som styr vart luften ska ta vägen. Från början hade den tätningar på bägge sidor för att inte luften ska tjuva fel väg. Efter 40+ år brukar det mesta ha vittrat bort och när du ställer spjället i Kall smiter luften ändå förbi elementet ( som inte går att stänga med någon kran, vattnet rinner alltid genom )Det svarta på luckan är en ny packning, finns kompletta satser med alla packningar i hela värmepaketet för under 200:-Dessutom slutar det slamra när man reglerar värmen, kvar blir bara ett behagligt "döff!"Dum fråga kanske, men som att jag är helt ny i Mustang eran, sitter detta packet under panelen på högersida i bilen (passagerarsidan) och är det lätt eller struligt att ta bort det? Citera
JanneJ August 8, 2012 Report August 8, 2012 Japp, det sitter på högersidan. För att plocka bort det får du ta bort vattenslangarna från motorn och de 4 muttrarna som sitter runt fläktmotorn på torpedväggen i motorutrymmet. Sedan är det bara att lossa reglagen från värmepaketet inne i bilen och plocka ner det. Slangarna drar du med in i bilen. Jag tog ner och renoverade ett värmepaket, satte tillbaka det och fyllde vatten och luftade på mindre än 3 timmar i en 67:a för ett tag sedan. Citera
Snorre70 August 8, 2012 Author Report August 8, 2012 Tackar det låter inte allt för svårt, så det ska jag ge mig på, så snart jag skickat efter rep sats till den då! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.