August 6, 201212 yr comment_119093 HejHar sökt på forumet, men hittar inte det jag söker.Har en 66:a i bruksskick med en original 'renoverad' servostyrning, dock har servopumpen börjat låta som om ett kullager är helt slut (eller ngt annat inuti pumpen) och så kan jag inte heller i ngn av mina manualer hitta hur oljenivån skall vara - öppnar jag locket, finns ingen sticka, utan jag ser bara rätt ner i behållaren att där är olja en bit ner.Så jag undrar 2 saker:1) Hur skall oljenivån vara (hur högt upp)?2) Finns där ett kullager på remskivans axel som kan vara dåligt eller varför låter den så illa (det liksom skaver metalliskt)?Det ser ut så här:http://www.eastbaymusclecars.com/amass/images/gallery/18/2(2).JPGDenna sortens pump:http://www.allfordmustangs.com/forums/attachments/classic-tech/64148d1237413666-1966-mustang-coupe-power-steering-pump-color-pspump1.jpgTack på förhand för tips!Mvh Christian
August 21, 201212 yr Author comment_119646 Jag fick inget svar här på forumet, men har kollat vidare på Internet.1)Oljenivån: Tydligen skall oljenivån vara i höjd med påfyllningsrörets början (nedre del) eller strax ovanför (en bit upp i röret).2)Oljud: Har ej blivit klokare, men förstått att det är 'vanligt' att denna typen av gamla Mustang-pumpar för oväsen, fast jag förmodar att det inte skall vara så.Jag bifogar en bild och en länk som jag tycker är bra.LÄNK:http://www.stangerssite.com/HowItWorksFordPump.htmlA) Låter det om era pumpar också = liksom ett skavande ljud vid tomgång? Vet ngn vilken del det är i pumpen som för oljud (se bild)?Mvh CS
August 22, 201212 yr comment_119674 När man kollar oljan i styrservon ska man varit ute och åkt lite så den blivit varm.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.