Coyote75 August 26, 2012 Report August 26, 2012 Hej,På min Mustang GT ´08 har airbag lampan börjat blinka. Har googlat lite och kommit fram till att den ger felkod 42.Har någon här varit med om detta? i så fall vad är lösningen? (kan man fixat det själv eller måste verkstaden besökas?)Tacksam för svar!/Peo Citera
Claes CMC 1489 August 28, 2012 Report August 28, 2012 Är du säker på att koden är 42, finns ingen sån på airbag, den handlar om motorn.Har du en SCT eller liknande, då kan kolla vad som är felet, annars kan du kolla med Grufman han vet säkert.Finns en TSB från Ford på Airbag, men vet inte vad den handlar om. Citera
Coyote75 August 28, 2012 Author Report August 28, 2012 Jag har kollat med Grufman och enligt honom så är det den främre krocksensorn som är lite vajsing. Hittade denna felkod på nätet. För Airbag: Airbag lampan blinkar 4 (paus) 2 (Stop)[TABLE=width: 100%][TR][TD=width: 10%]42 [/TD][TD] LH Radiator Primary Crash Sensor Feed/Return Circuit Open [/TD][/TR][TR][TD=width: 10%][/TD][TD][/TD][/TR][/TABLE] Citera
Claes CMC 1489 August 28, 2012 Report August 28, 2012 I så fall så är det väl bara kolla med Grufman vad du ska göra.Har själv en TSB från Ford på airbag men har inte gjort ngt och har inga felkoder. Citera
Coyote75 August 28, 2012 Author Report August 28, 2012 Mmm.. i detta fallet är det Stallet för lite reparation som gäller Jag är sugen på att köpa en TSC och plocka fram lite extra hästar (+ roush CAI)Funkade TSCn bra att chippa med? märktes nått = är det prisvärt? Citera
Nena August 28, 2012 Report August 28, 2012 Mmm.. i detta fallet är det Stallet för lite reparation som gäller Jag är sugen på att köpa en TSC och plocka fram lite extra hästar (+ roush CAI)Funkade TSCn bra att chippa med? märktes nått = är det prisvärt?Du menar SCT, väl? ("Superchipped Custom Tunes" har jag för mig att det står för ) Du hittar mer info här på forumet, tex här: http://mustangclubsweden.org/showthread.php/17002-%C3%96ppet-luftfilter Citera
Coyote75 August 28, 2012 Author Report August 28, 2012 Japp, SCT, blev lite tryckfelsnisse där *sorry* Schysst.. länken ska kollas upp. Citera
Claes CMC 1489 August 28, 2012 Report August 28, 2012 Rätt Cai och tuner så finns det effekt att hämta. Citera
Coyote75 August 28, 2012 Author Report August 28, 2012 Då är det bara att läsa på innan man väljer med andra ord.Vill passa på och tacka för alla svar. Som nybliven Mustang kusk så har jag fått massor med info - både på egna frågor och genom att plöja i forumet. Ovärderligt! Citera
Recommended Posts