Greven CMC 053 August 28, 2012 Report August 28, 2012 Körde äntligen första 9'an i Tierp i helgen....bättre sent än aldrig;-) //Mathias Citera
Anders Lindström August 28, 2012 Report August 28, 2012 Grattis!! F-n att jag inte for till Tierp p g a dåliga väderomen... Snyggt jobbat. 9a.... Citera
JohnRB August 28, 2012 Report August 28, 2012 Cooool. Har du lite uppgifter om motorn i bilen m.m.MvhJohnB Citera
Greven CMC 053 August 29, 2012 Author Report August 29, 2012 Kör ju Superstock i SS/HA klassen. Bilen får inte väga under 1585kg, måste vara original i plåt! Motorn är en 428 Cobra Jet, original kompression, 735 Vac förgasare, original ventiler i topparna. Fritt insug och kam, blir ju en väldigt radikal kam för att nå dessa effekter! Sedan är det ju mkt chassi jobb, ställa dämpare både bak och fram, lufttryck i slicksen, etc... Index i min klass är 10.60, allt under det är det man kvalar med. Ligger .633 under nu vilket är ok, målet till näst år är att ligga .900 under....blir nog tufft...men, men..!//M Citera
Stefan Johansson August 29, 2012 Report August 29, 2012 Underbart, så kul med alla videos du postar också! Hårig bil :twisted: Citera
Edeson September 11, 2012 Report September 11, 2012 Grattis Mathias ! Imponerande, för det är väl utan lustgas ? Det krävs säkert en "radikal kamaxel", vill du avslöja värden på den :-) ?Hälsningar Edeson Citera
Greven CMC 053 September 13, 2012 Author Report September 13, 2012 Tackar....lustgas eller överladdning av all slag är förbjudet i Stock/Superstock! Gross valve lift är närmare .800, duration @ .050 282/286!Har lyckats lätta bilen ca 100kg till sista tävlingen i Tierp, i slutet av Sept! Borde tjäna på lägre vikt vs en halv tiondel i sänkt index!//M Citera
mhdin September 13, 2012 Report September 13, 2012 Jag kommer o. hejar på den 29:e om vädergudarna håller tätt. Citera
87gt50 October 30, 2012 Report October 30, 2012 Long time no hear! Kul att du fått snurr på bilen, och i rätt klass dessutom! Tyvärr har det inte blivit några tävlingar för mig i år, varken som mek eller som förare på egna bilen, så vi har inte setts. Kommer du ihåg när det diskuterades om den där gamla "originalförgasaren" som Thoresson hade? hur gick det, fick du bytt tillbaka den igen? mvhJocke Citera
Greven CMC 053 November 2, 2012 Author Report November 2, 2012 Hallå!!Kul att komma igång tillslut i SS....lång väg hit men grymt kul!Insåg ganska snart att förgasaren va värdelös med min nya motor å allt, hade nästan blivit lika dyrt att styra upp den gamla som det blev att köpa ny!Thoressons grejor som jag köpte bilen med hade börjat bli lite "föråldrade", dax att gå vidare!Allt snurrade på över förväntan i somras, nu jobbar jag med lite modifieringar inför nästa säsong, Chassi och motor ska få sitt.....satan va fort det ska gå;-)Hoppas du dyker upp nästa år, vi Fordar får hålla ihop och se till att visa att det går att vinna även med en "blå" motor!!Ses.../Mathias... Citera
87gt50 November 12, 2012 Report November 12, 2012 Vill man ha lite teknisk utmaning är S/SS rätt ställe, och dessutom är det alltid bra stämning i depån Tyvärr lär jag inte komma ut med egen bil nästa år i heller, ska operera axeln nu i veckan, och riva ur motor/låda med en arm är inget för mig. Dessutom så är det växelarmen, och att åka manuell utan att ha någon kraft i högerarmen lär också bli svårt. 6-12 mån rehab säger farbror doktorn... Får hoppas att polarn (Wollmer med Chevelle- 69 SS/EA) bestämmer sig för att köra, så att jag kan hänga med ut ändå. Lycka till med projektet! Vad är målet för 2013?mvhJocke Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.