Jump to content

Featured Replies

comment_120304

Halloj!

Någon som har erfarenhet av ProComps tändsystem?

Jag har: Tändmodul: Procomp Motorsport Multi sparks up to 3000rpm.

Tändspole: Procomp Motorsport High voltage.

Fördelare: Procomp Motorsport.

Idag tvärdog motorn och vid försök att starta så tände det lite, sedan heldöd.

Efter kontroll vid vägkanten så visade det sig att ingen gnista finns. Men modulen får 12V.

Är ProComp bra eller?

Tacksam för svar

  • Author
comment_120497

Hitta felet idag... rörsprinten som håller driv kugghjulet längst ner på fördelaren hade gått av !? Så rotorn snurra inte.

Någon som vet varför den går av? Har liknande erfarenhet?

Varför sitter den där, som skydd till större haveri?

Kanske dåligt stål i den?

comment_120500

Ja ta bort högvolym oljepumpen så löser det sig! ;)

Bara båg med högvolympump som borde förbjudas! Behövs i princip aldrig!

De bara förstör fördelardrev, drivpinne och som du nu råkat ut för att rörpinnen gått av.

Finns ingen som helst nytta med dessa trööööööööga effektslukande pumpar.

Eller har jag fel? Har du standardpump?

  • Author
comment_120504

Ja det är väl bara att åka vidare och hoppas det inte är nått annat som gör att den går av.

Jag antar den sitter där och ska gå av, för att skydda mot större haveri. Men den känns nästan lite onödig.

Ett tag fundera jag på att svetsa fast kugghjulet istället.

Jag vet inte om det är China.

Nu rullar iaf bilen igen :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...