mobcharge June 21, 2004 Report June 21, 2004 Tjena har lite elproblem på min musse (en 69a) mina "inre" lampor funkade inte alls, sen en dag så gjorde dom, sen kom vi till besiktning odag och när han testade funkade de givetvis inte längre... grr..glapp av något slag, förslag på var man börjar leta motages tacksamt!mitt högra bromslyse funkar inte heller, trots att både det vanliga baklyset samt blinkersen funkar.. mer förslag tack Mvh D Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 21, 2004 Report June 21, 2004 Hej.Inre lampor bromljuset kan vara fel under ratten eller i bromljuskontackten. Om du har blinkers höger och vänster BAK så måstefelet ligga tidigare typ under ratten. Blinkers och bromsljus går i samma kabel, det är entråd för vanliga bakljuset och skyltbelysning och entråd för höger blink och broms sedan ytterligare entråd för vänster blink och broms. Dom andra el ledningarna är BACK ljus, tankmätare,bagagerumsbelysning. :wink: Citera
mobcharge June 21, 2004 Author Report June 21, 2004 oki allt pekar på ratten, borde kanske byta blinkeromkopplare?med inrelampor menar jag de i grillen.. Citera
Recommended Posts