Rvacchi September 16, 2012 Report Share September 16, 2012 Hej,Har hittat en Musse på Blocket.Är den värd prislappen? Nuvarande ägare har renoverat den och den ska vara i mint condition.Frågan är om den värd pengarna då den inte är alltför original!Se länk: http://www.blocket.se/vasternorrland/Ford_Mustang_1966_HT_351W_skottsaker_drivlina_42563322.htm?ca=11&w=3 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 16, 2012 Report Share September 16, 2012 Om man börjar summera vad delarna kostar och vad en bil i hyggligt skick kostar kommer man nog snabbt upp till 140'. Det står inget om utväxlingen i bakaxeln men resten av grejorna skvallrar om att det är något i stil med 3.50 eller högre. Mitt intryck är att bilen är byggd mer som en rödljusracer än en långfärdsbil. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin September 16, 2012 Report Share September 16, 2012 Påminner om min när jag köpte den, sen är det upp till var o. en vad man värdesätter.Sen kan du ju alltid få ner den ytterligare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rvacchi September 16, 2012 Author Report Share September 16, 2012 Janne - tack, tänkte inte på utväxlingen! Bör kolla det med ägaren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 September 17, 2012 Report Share September 17, 2012 Men Janne då - man köper väl inte en Mustang för att fisa runt på långfärder? Men helt klart, ska du skaffa/sätta ihop/få bra snurr på en 351W, en stor Ford Toploader samt en vettig 9-tummare så har vi tuggat i oss en bra bit av den summan. Är sen bilen som det beskrivs så är det väl inget som hindrar att iaf kolla upp bilen eller köpa heller för den delen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 17, 2012 Report Share September 17, 2012 Men Janne då - man köper väl inte en Mustang för att fisa runt på långfärder? Jodå...48 mil på en dag har varit årets längsta dagstripp Ställde farthållaren på 120 och drog E6:an från Norge och hem, då är det gött att inte ha motorn snurrande på 4500 rpm hela vägen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 September 17, 2012 Report Share September 17, 2012 Hej.Jag vill bara göra ett inlägg i ämnet, mint condition finns inte som utryck för en kraftigt ombyggd Mustangsom denna, används egentligen bara i original renoverings sammanhang, men jag kan se att den verkar bra och redigt ombyggd.Skall sanningen fram så var jag ganska sugen på just denna Musse, men som vanligt blir det jobb med att sälja det man har, pengar måste ju fram om man så säger.Jag tvekar inte att åka långt även om varvet är högt och ljudet hårt, f-n man måste njuta av sången,släng ur stereon, CD, usb, mp3 och ta in sången i V8an:cool:. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts