Jump to content

Recommended Posts

Jag har nu haft min GT ett par månader och har inte haft så mycket tid att lägga ner på varken körning eller bilen i sig själva

men massor av tid har gått åt till att fundera ut hur jag skulle vilja att den ser ut. Bilen är i ljus silverfärg nästan som aluminium'med mörkgrå stripes som bara samlar skit ser ut som kalk belägningar efter regn och nästan omöjliga att få bort.

Mina funderingar går så här, jag har alldrig varit en big fan av stripes dessutom har nästan alla bilar stripes numera så dess åker av.

Grillen idag är standard GT grill med dimljus, jag kan leva utan dimljus och vill ha en svart retrogrill med tri bar pony emblemet.

Dessutom vill jag byta GT emblemet på bakluckan med standard emblemet som finns på sexorna och ha en blackout panel.

Det enda som egentligen skulle kunna visa att det är en GT är 5.0 markeringarna på sidorna, som jag dessutom skulle vilja byta från kromade till svarta.

Frågan som kvarstår blir är detta ett helgerån som GT ägare att monera bort emblemet på bakluckan?

Finns backlucke-emblemet som tillbehör? Har kollat runt lite och tror mig ha sett men minns inte var. Hur sitter emblemen monterade?

Är de här åtgärderna något man själv kan fixa, tänker på både emblemen och grillen där jag måste få bort dimljusen, dessutom får man ta bort dimljusen om dessa var monterade som standard på bilen?

Hoppas jag inte svär i kyrkan nu, men visst vill väl alla att bilen ska vara personlig och gå att känna igen som just din/min bil, dessutom så har man något att göra under vintern.

Conny T

• 1 month later...

Alla gör som dom vill :)

Men jag rekommenderar att man inte lägger till ngt som bilen inte är, tex GT500 om den inte är det.

Ska du ha en helt ren bil så är det enligt mig helt OK.

Mvh,

/Stefan

Håller med dig, när jag letade bil hamnade jag ofta på sexor med GT optik, finns ingen anledning att försöka vara något man inte är. I min ambition att göra bilen till min "egen" lämnade jag in den förra veckan för polering och avstrippning, så numera är bilen helt "Clean" från både stripes och "rocker-panels". Nu återstår funderingarna på hur den ska se ut i framtiden. Anledningen till att jag vill byta bort GT emblemet till Mustang Tribar är att det i mina ögon har mer klass, och jag behöver inte skylta med att jag har en GT, men som sagt jag har inte funderat klart.

Jag tycker...

Att man absolut kan tona ner sin bil. Tex en GT500 --> V6 eller GT --> V6.

Dimljusen får du ta bort... Inga problem.

Jag hade svarta covers över mina dimljus så dem var obrukbara... Just för att den skulle se ut som en V6:a på håll.

Angående det fejkade tanklocket så hittade jag detta vid en googling

1)fishing line first to get outside ring of double sided tape.

2) some sort of pry bar(some people use putty knifes, I used a hand towel and a long screwdriver)

3) once you can get your fingers behind it just pull as hard as you can and it with pop off. It's got two plastic mounts in the center and more double sided tape. Just keep pulling and the mounts will either break or let loose.

Kör hårt!

//D

Håller med dig, när jag letade bil hamnade jag ofta på sexor med GT optik, finns ingen anledning att försöka vara något man inte är. I min ambition att göra bilen till min "egen" lämnade jag in den förra veckan för polering och avstrippning, så numera är bilen helt "Clean" från både stripes och "rocker-panels". Nu återstår funderingarna på hur den ska se ut i framtiden. Anledningen till att jag vill byta bort GT emblemet till Mustang Tribar är att det i mina ögon har mer klass, och jag behöver inte skylta med att jag har en GT, men som sagt jag har inte funderat klart.

I mina ögon vore det snyggast med den klassiska tri-bar kusen, eller kusen i mitten samt GT loggan på sidorna. Sen behövs det inget mer för att vara kung i stan... såvida ingen i stan har en GT500 Supersnake :P

Jag tycker...

Jag hade svarta covers över mina dimljus så dem var obrukbara... Just för att den skulle se ut som en V6:a på håll.

Kör hårt!

//D

Absolut, man ska ha det på det sättet man själv vill!

Danne var hittade du covers för dimljusen och ugick då dimljusen som kontrollpunkt på besiktningen. Eller räcker det att ta ur säkringarna till dem? De bländar så det blir anmärkning i vår om jag inte åtgärdar det!

MVH Ash

Jag tycker...

Kör hårt!

//D

Jag tänker byta grill och helt enkelt slopa dimljusen och få en coolare grill. Om du inte vill ha dimljusen är det kanske coolare att byta grillen istället för att sätt covers på dessa?