peckapecan September 29, 2012 Report September 29, 2012 Inga risker med att göra detta ?, eller är det bättre lämna kvar det i bilen.Tänkte ifall det finns någon risk att saker och ting börjar strula när man ska ta bilen i bruk igen.. Citera
FastMagnus September 29, 2012 Report September 29, 2012 Inga risker med att göra detta ?, eller är det bättre lämna kvar det i bilen.Tänkte ifall det finns någon risk att saker och ting börjar strula när man ska ta bilen i bruk igen..Varför inte lämna kvar ihop med en intelligent laddare så är allt klart direkt till våren....... Citera
Gtttggg September 30, 2012 Report September 30, 2012 Inga risker med att göra detta ?, eller är det bättre lämna kvar det i bilen.Tänkte ifall det finns någon risk att saker och ting börjar strula när man ska ta bilen i bruk igen..Ska du ha bilen på ett ställe där du har inte tillgång till ström dvs vinterförvaring tillsammans med andra bilar, båtar etc? Ta med dig batteriet hem i så fall. Det kommer bara hända att mätarställningen går över till miles och inställningarna på stereon raderas när du bryter strömmen. Allt annat raderas inte. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 30, 2012 Report September 30, 2012 Hej.Jag vet inte hur det är med Ford av senare modeller, jag jobbar med VAG produkter,i dessa försvinner den s.k. grundinställningen vid strömlöst elsystem.Är lite besvärligt men inte omöjligt att återställa, vi har numera alltid cetec laddarepå alla våra utställningsbilar och demo. Citera
Janne H September 30, 2012 Report September 30, 2012 HejStåt bilen kallt, ta med det hem. Det mår inte bra när det blir kallt.Bilen funkar utan problem när du startar upp den till våren.Jag tog bort minus idag och kommer att koppla in en laddare runt nyår.Janne H Citera
Ashley Helena Terese October 21, 2012 Report October 21, 2012 Förra året glömde jag koppla bort batteriet o i April startade Mussen utan problem. I år lyfter jag bara ena polen Citera
Perre67 November 12, 2012 Report November 12, 2012 Förra vinter stod bilen i kallgarage. Tog med batteriet hem och satte på en vanlig laddare 3 ggr under vintern fungerade utmärkt.I år står den varma och jag låter den stå som den är , drar igång bilen ett par ggr och låter den stå på tomgång Citera
Claes CMC 1489 November 13, 2012 Report November 13, 2012 Låt batteriet sitta kvar och ta inte bort batteripolerna, använd en C- tek laddare, har gjort så i 4 år, inga problem. Citera
Ronis November 15, 2012 Report November 15, 2012 Låt batteriet sitta kvar och ta inte bort batteripolerna, använd en C- tek laddare, har gjort så i 4 år, inga problem.Tips på dylik tingest ?mvh/ Ronis Citera
lasse.carina November 16, 2012 Report November 16, 2012 http://www.clasohlson.com/se/Pr363762000/Pr363762000 Citera
pools November 16, 2012 Report November 16, 2012 http://www.clasohlson.com/se/Pr363762000/Pr363762000För liten för en bil med de batterier vi använder.Välj en av dessa i sället: http://www.ctek.com/se/sv/chargers/MXS%203.6eller: http://www.ctek.com/se/sv/chargers/MXS%205.0 Du kommer aldrig att ångra dej.Mvh.P-O Citera
Ronis November 16, 2012 Report November 16, 2012 För liten för en bil med de batterier vi använder.Välj en av dessa i sället: http://www.ctek.com/se/sv/chargers/MXS%203.6eller: http://www.ctek.com/se/sv/chargers/MXS%205.0 Du kommer aldrig att ångra dej.Mvh.P-ODet bidde en Ctek MXS 5.0 från Conrads för 659 krmvh/ Ronis Citera
pools November 18, 2012 Report November 18, 2012 Det bidde en Ctek MXS 5.0 från Conrads för 659 krmvh/ RonisEtt mycket bra val. Jag tänker köpa en till hos Conrad, väntar barapå att dom ger 20% rabatt, vilket dom ger tätt som titt!Mvh.P-O Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.