Jump to content

Framtidens Mustang?


Alabama Grill

Recommended Posts

Jag citerar källan direkt:

"Är det dags för Ford att skrota retrolooken på sin populära Mustang för att locka en ny generation att bli jänkiebilsägare?

Ja, mycket tyder på det enligt källor i Detroit som läckt ut nyheten att nästa generation av sportmodellen med hästen i grillen kommer att få en helt ny look. Den stubbiga nosen och de runda strålkastarna blir kvar, men inte mycket mer. Anledningen är att man vill nå en ny generation, framgångsrika yngre som vill synas i en klassiker med nytt stuk.

Sista Mustangen med retrostuk?

Nästa Mustang kommer att mycket gemensamt med Fors nya världsmodell Fusion som slagit över förväntan. Tanken är att göra Mustangen attraktiv för en ny generation bilköpare, födda efter 1980.

Ekonomerna inom Ford noterar att försäljningen av Mustang minskat med över 60 procent på några år, och nu väntas krafttag för att vända den utvecklingen, och genom att använda samma plattform och komponenter från Fusion kan man kraftigt sänka kostnaderna.

Räkna med Fusiongrill på nästa Mustang

Allt tyder på att den nya Pony-bilen kommer att finnas med minst tre motoralternativ, varav en V8 och en snikfyra. Årets faceliftade Mustang blir av allt att döma den sista innan man byter skepnad till en sportig version av Ford Fusion."

Spontant känns min 2007a som en retrolinkande skapelse som kommer att vara ett attraktivt samlarobjekt inom 10 år!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Ford är på rätt spår!

Retro stilen är jag rätt trött på och det känns inte som den kommer längre.

Det har stagnerat och inte konstigt försäljningen faller.

Sedan 94 har ju Ford fått stil på bilen och lyckats i alla förändringar tills nu.

Det har ändå på vanligt Ford manér både varit 1 steg fram och 2 steg bak ibland.

Ska bli mycket spännande att se vad dom kommer fram med!!!

Jag hoppas på en mindre och smidigare Mustang på samma sätt som Corvette gått ner i vikt.

Jag ber för att utvecklarna inte får hjärnblödning som de fick mellan åren 71-93 då det mesta var totalt androgynt och trist.

Dags att växla upp!!!! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Jag ber för att utvecklarna inte får hjärnblödning som de fick mellan åren 71-93 då det mesta var totalt androgynt och trist.

[/QUOT

Vad är detta för skitsnak i ett fint Mustang forum. Alla Mustanger är väl grymma! I mitt tycke är ju Mustang -71-73 den klart finaste/grymmaste modellen som tillverkats men inte ratar jag ner nån annan modell för det.

Link to comment
Share on other sites

Vad är detta för skitsnak i ett fint Mustang forum. Alla Mustanger är väl grymma! I mitt tycke är ju Mustang -71-73 den klart finaste/grymmaste modellen som tillverkats men inte ratar jag ner nån annan modell för det.

Hahaha jag skrev fel i farten!!!! :) Naturligtvis skulle det stå 74-93!....Jag fick hjärnblödning!

Det är helt min egen smak jag uttrycker och har pinsamt svårt för att tycka detta är grymt

Föresten ratade du just ner min modell eftersom den SJÄLVKLART är den finaste/grymmaste modellen!! ;)

Men det tar jag!

Skit samma det blir intressant vänta på det NYA som kommer!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag ber för att utvecklarna inte får hjärnblödning som de fick mellan åren 71-93 då det mesta var totalt androgynt och trist.

[/QUOT

Vad är detta för skitsnak i ett fint Mustang forum. Alla Mustanger är väl grymma! I mitt tycke är ju Mustang -71-73 den klart finaste/grymmaste modellen som tillverkats men inte ratar jag ner nån annan modell för det.

Jag håller med! 71-73 ligger varmt om hjärtat! Men jag måste säga att Pers 96 med 69ans fälgar öppnade upp för en "andrabil" i det ålderssegmentet för mig :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Helt klart så ligger Mustangerna i 74-93 mig åxå varmt om hjärtat! Är kanske Mustang skadad? Stod bredvid Dennis (deliq cmc 1722) på Power meet: Mustang LX 5.0 cab -92 SuperCharged nu med SLP Loudmouth, en mycket trevlig bekantskap med en riktigt vass musse :thumbup: så Backmann, jag håller med dig ALLA Mussar har sin charm :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...