Jump to content

Däckstorlek?


mike_musse 66

Recommended Posts

Hej! har hittat ett par fälgar på blocket som jag funderar på att köpa.

fälgarna + Däck 17x8 235/45-17 och 255/45-17 ) 5x4,5"

fungerar 235 fram?

fälgarna har namnet Rocket fuel.

Den är sänkt en tum runt om.

Mussen är en HT 66.

Tacksam för svar.

Hälsningar// Mike

Link to comment
Share on other sites

Hej! har hittat ett par fälgar på blocket som jag funderar på att köpa.

fälgarna + Däck 17x8 235/45-17 och 255/45-17 ) 5x4,5"

fungerar 235 fram?

fälgarna har namnet Rocket fuel.

Den är sänkt en tum runt om.

Mussen är en HT 66.

Tacksam för svar.

Hälsningar// Mike

Är bara et vettigt så funkar det säkert kanon. Men räkna med att det kan spåra lite.

Link to comment
Share on other sites

okej tack för länken. får kolla upp et, men oftast går väl detta att reglera med spacers?

Jo det går att reglera på det sättet om man kör med spacers som har svarvat nav och som du bultar dit i bilens standard bultmönster, extra viktigt om det är lite bredare spacers man tänkt använda. Är det lite tunnare spacers så Brukar det funka att bara hänga på dom. Fast det mest optimala är att fälgen väljs till bilen med ett et som passar bilen bäst.

Link to comment
Share on other sites

fälgarna ska passa enligt honom. De har suttit på en mach 1 72 innan, är et:et ungefär samma?

Vågar inte uttala mig om et är samma dessa bilar emellan. Fanns ju både 4 och 5 bultat. 8 tums och 9 tums axlar som har olika bredd mm.mm. Beror ju på vad som sitter på din bil nu och hur den är byggd el modifierad.

Link to comment
Share on other sites

Det klart, jag vet inte heller vad som är gjort det bästa hade ju varit att prova;)

Kan va lite lurigt. Jag har 18tums fälgar på min 69a HT 245 40 18 fram och 265 35 18 bak. Och ET 0 (noll)

Link to comment
Share on other sites

Du har inget problem med att det går emot eller? men det skiljer sig ganska mycket mellan våra. Ska man tänka på något svänga skarpt, köra på guppig väg eller vad brukar det skrapa någonstans?

Min kan skrapa i fram om jag bromsar och samtidigt svänger. Sänkt 1tum

Link to comment
Share on other sites

När jag köpte hjul till min 66:a förrförra sommaren läste jag mycket om däckdimensioner både på svenska och amerikanska forum för att slippa problem. Det man snubblade på både här och där var att 64-66 har betydligt mindre plats i hjulhusen än senare modeller. Så jag skull inte chansa på så breda utan att testa först speciellt inte om bilen är sänkt :)

Denna hjälpte mig mycket http://www.dodgestang.com/Tire%20Fitment%20Guide%2065-6.pdf

Link to comment
Share on other sites

hjulhusen är mindre ja, men det är så svårt att veta om det passar eller inte. Den slutsatsen kan man bara se om man sätter på och kör. som sagt så vet jag inte vad som är modifierat man vet inte vad som kan ställa till det hela. Bakdäcken ska inte vara några problem tror jag, har idag 225 och de sitter en bra bit in i hjulhuset. :)

Link to comment
Share on other sites

Jo men på länken jag skickade står ju också vad dom som haft 17x8 på en 66:a har kört med för backspace och med vilken däckstorlek och kollar du då ET från dom du är intresserad av så kan man räkna om det till backspace så får man iaf en ganska bra inblick i om det har funkat bra för andra :)

Link to comment
Share on other sites

grym länk :) enligt den noll ET, alltså navet blir 50/50 från fälgens diameter till navet right? :) då ska det gå bak, men fram vet jag inte om det går jag har läst att 225 är max fram men läser jag på länken du skicka har det gått med 235 fram. :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...