Jump to content

Recommended Posts

Läste i en annan tråd om att MSD:s tändningsgrejer (Per Berglund hade lagt ut en wish list) är att föredra framför t.ex. Pertronix.

Satt och tittade på Summits hemsida på lite olika alternativ och funderar om någon här på forumet har någon aning om hur Summits egna grejer står sig mot MSD:s, det är ju en prisskillnad som gör att man funderar hur det är. Tänkte då närmast på deras billet fördelare SUM-850070-1 och tändbox SUM-850610.

Walter Garherr

Hamrångefjärden

Jag provade en Summit "plug and play" på en 351w kundmotor av ren nyfikenhet. Motorn stendog efter 5min. Det fanns inget smörjhål till bussningen i neränden av fördelarkroppen. Bussningen skar och det slet av spännstiftet i fördelardrevet. Man får nog det man betalar för helt enkelt.

Jag provade en Summit "plug and play" på en 351w kundmotor av ren nyfikenhet. Motorn stendog efter 5min. Det fanns inget smörjhål till bussningen i neränden av fördelarkroppen. Bussningen skar och det slet av spännstiftet i fördelardrevet. Man får nog det man betalar för helt enkelt.

Ok, då ska man nog inte rekommendera dom.:shifty:

Fördelaren ska tilläggas var inget fel på i övrigt... hyfsat snyggt tillverkad i billet-alu och väldigt ren "look". Fick dock obducera den totalt för att komma åt att putsa upp bussningen samt få ut axeln - borra ett smörjhål och sen ihop igen.

Mallory borde veta vad de sysslar med - har ju gjort fördelarplattor till Ford sedan 30-talet.

En fördelare som för övrigt ofta är väldigt bra är den som sitter där original eller i Hi-Po utförande... :P Bra brytare och övrigt i bra skick så funkar det hur bra som helst...

Ursäkta att jag kapar tråden med en fråga.

vad har du för däck och däcksdimensioner på 67an ?

Jag?

Kan se lite knas ut på avatarbilden... Det är iaf 15x7 fälgar och 255/60 tror jag.. gillar dock mycket gummi på 60-tal.

Kan vara bättre bilder här.. http://www.garaget.org/?car=52452

Jag provade en Summit "plug and play" på en 351w kundmotor av ren nyfikenhet. Motorn stendog efter 5min. Det fanns inget smörjhål till bussningen i neränden av fördelarkroppen. Bussningen skar och det slet av spännstiftet i fördelardrevet. Man får nog det man betalar för helt enkelt.

Kanske det var vad som hände i min 351C då spännstiftet gick av på ProComp fördelaren.

Någon som vet hur smörjhålet till nedre bussningen sitter? Bild?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...