Walter Garherr October 22, 2012 Report October 22, 2012 Läste i en annan tråd om att MSD:s tändningsgrejer (Per Berglund hade lagt ut en wish list) är att föredra framför t.ex. Pertronix.Satt och tittade på Summits hemsida på lite olika alternativ och funderar om någon här på forumet har någon aning om hur Summits egna grejer står sig mot MSD:s, det är ju en prisskillnad som gör att man funderar hur det är. Tänkte då närmast på deras billet fördelare SUM-850070-1 och tändbox SUM-850610.Walter GarherrHamrångefjärden Citera
mhdin October 22, 2012 Report October 22, 2012 Har inte själv provat summit´s grejer, men hört av andra som säger att det är bra grejer. dom åker iofs. Cheva.Själv har jag Mallory. Citera
1096 October 23, 2012 Report October 23, 2012 Jag provade en Summit "plug and play" på en 351w kundmotor av ren nyfikenhet. Motorn stendog efter 5min. Det fanns inget smörjhål till bussningen i neränden av fördelarkroppen. Bussningen skar och det slet av spännstiftet i fördelardrevet. Man får nog det man betalar för helt enkelt. Citera
Walter Garherr October 23, 2012 Author Report October 23, 2012 Är Mallory och MSD likvärdigt då tro. Mallory är ju som MSD inte det billigaste alternativet, men kanske det bästa!Walter Garherr Citera
Walter Garherr October 23, 2012 Author Report October 23, 2012 Det var inget vidare 1096, men talessättet kanske stämmer!Walter Garherr Citera
mhdin October 23, 2012 Report October 23, 2012 Jag provade en Summit "plug and play" på en 351w kundmotor av ren nyfikenhet. Motorn stendog efter 5min. Det fanns inget smörjhål till bussningen i neränden av fördelarkroppen. Bussningen skar och det slet av spännstiftet i fördelardrevet. Man får nog det man betalar för helt enkelt.Ok, då ska man nog inte rekommendera dom. Citera
1096 October 23, 2012 Report October 23, 2012 Fördelaren ska tilläggas var inget fel på i övrigt... hyfsat snyggt tillverkad i billet-alu och väldigt ren "look". Fick dock obducera den totalt för att komma åt att putsa upp bussningen samt få ut axeln - borra ett smörjhål och sen ihop igen.Mallory borde veta vad de sysslar med - har ju gjort fördelarplattor till Ford sedan 30-talet.En fördelare som för övrigt ofta är väldigt bra är den som sitter där original eller i Hi-Po utförande... Bra brytare och övrigt i bra skick så funkar det hur bra som helst... Citera
Patrik Mustang67 October 23, 2012 Report October 23, 2012 Ursäkta att jag kapar tråden med en fråga.vad har du för däck och däcksdimensioner på 67an ? Citera
1096 October 23, 2012 Report October 23, 2012 Ursäkta att jag kapar tråden med en fråga.vad har du för däck och däcksdimensioner på 67an ?Jag?Kan se lite knas ut på avatarbilden... Det är iaf 15x7 fälgar och 255/60 tror jag.. gillar dock mycket gummi på 60-tal.Kan vara bättre bilder här.. http://www.garaget.org/?car=52452 Citera
Lemmy October 24, 2012 Report October 24, 2012 Jag provade en Summit "plug and play" på en 351w kundmotor av ren nyfikenhet. Motorn stendog efter 5min. Det fanns inget smörjhål till bussningen i neränden av fördelarkroppen. Bussningen skar och det slet av spännstiftet i fördelardrevet. Man får nog det man betalar för helt enkelt.Kanske det var vad som hände i min 351C då spännstiftet gick av på ProComp fördelaren.Någon som vet hur smörjhålet till nedre bussningen sitter? Bild? Citera
Recommended Posts