Jump to content

Hyra bil i USA


rossander

Recommended Posts

Hej!

Jag och en kompis kommer att åka över till USA och västkusten i februari. Vi kommer där att bila runt i San fransisco, LA och Las Vegas mm. Är det någon som har tips på bra och pålitliga hyrbilsfirmor? Vill inte stå där i uthyrningsdisken med bokningsbekräftelsen i handen och bli "påtvingad" en massa extra försäkringar osv... Är även tacksam för tips på prisvärda hotell/motell i dessa städer.

Link to comment
Share on other sites

Hej

ett tips gå med i motormännens få internationellt körkort och rabatt hos en hel del hyr firmor, där ingår allt. har använt det flera gånger, och aldrig något tjat om andra försäkringar. Jag körde på hotell.com sist när jag var över, oftast samma dag när jag anlände till någon ny stad.

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Äsch kan bara säga de ggr vi rest så har vi använt MR:JET eller TICKET o då har alla bokningar givit ALAMO biluthyrning over there...

O alla dess otaliga ggr har det inte varit något problem!!! kan bara säga att det har varit både envägs o T/R med bilar o genom många stater i envägshyra o inga problem...( tack vare bokning från Sverige) är bättre försäkringsmässigt.....

Men en sak som är viktigt att kolla o fota bilen från alla håll att den är felfri eller inte vid uttaget vid uthyrningen annars kan man bli anklagad för skador som man inte gjort...glöm inte o fota när ni lämnar...

Lycka till med hyra av bil...

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Okey. Låter som det inte brukar vara några större problem. Vad är era erfarenheter av vilken bilmodell man hyr och sedan blir tilldelade?

Det står ju alltid "Cadillac sts eller liknande" vill ju inte köra Toyota när man är i usa.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan, var i Seattle o hyrde en relativt stor Cheva från Hertz med GPS vilket är ett måste tycker jag. Fria mil o kostade 3200kr för 10 dagar. Stor firma o lite dyrare men då jag även var i Kanada o ville känna mig säker tyckte jag det var ett bra val. Som alltid händer ju alltid nåt. Däckstrycksvarning osv. Som väl var bara o fylla luft. Bokades hemma o hämtades på Seattle flygplats :)

Link to comment
Share on other sites

Okey. Låter som det inte brukar vara några större problem. Vad är era erfarenheter av vilken bilmodell man hyr och sedan blir tilldelade?

Det står ju alltid "Cadillac sts eller liknande" vill ju inte köra Toyota när man är i usa.

Jag har hyrt av Hertz varje gång via motormännens ca 20% rabatt och alltid fått bättre bil än bokad. oftast pontiac eller chrysler. endast en gång blev erbjuden en japan, men sa då till och de bytte utan prut.

Och den enda tilläggs försäkring de erbjudit mig är en stillestånd försäkring, om man körde punka eller soppa torsk då skulle de vara på plats inom 30 minuter. Den tog jag inte. De är också väldigt duktiga på dokumentera hyr bilen med tidigare skador, så det är bara och gå runt och kolla så inga nya tillkommit innan du kör där ifrån.

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Beror på hur mycket du vill betala!

Sist var det inte i min ekonomi. och åka runt i V6 hur kul!

Janne H

Ehh.. om du svarar på min fråga, så kollade jag för ett tag sedan.

Det fanns både bilar med V8:a och Cab, som jag vill ha då jag gör

min drömresa från Miami till Key West. Kostar inte mycket, mindre

än samma bil i Sverige. Det är ju skitbilligt i USA med hyrbil, och bensin.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

GPS har man ju i S2:an. Kostar 24 Euro för USA just nu. Får se vad den kostar 2014.

Om jag nu har den GPS:en fortfarande. Det kanske finns nån bättre då, ännu billigare.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Har hyrt via hertz och avis alla gånger jag varit i Kalifornien. Brukar vara billigast då man kan kombinera hyran med rabatter från SAS Eurobonus eller Motormännen. Bokar man via företagens svenska hemsidor så ingår alla försäkringar som behövs, behövs inga tilläggsförsäkringar. Till android finns en gratis GPS som heter Navigator (tror jag). Funkar helt ok.

Jag har hyrt ett par V8:or (Mustang, Mustang Cab, Dodge Challenger). Om ingen av dessa bilmodeller är ett måste, och du vågar chansa, OCH du kommer till plats med stor bilpark (typ LAX så att det finns gott om bilar på lager) så är mitt tips att du bokar det absolut billigaste alternativet. Sedan när du ska hämta ut bilen så ska du fråga efter vilka "specials" som har på uppgraderingar.

Det var så här jag fick Mustang i 11 dagar för 2700 kr (inkl. return at different location LAX-Las Vegas) och en Dodge Challenger R/T för 350 kr för en dag.

Ibland kan man få riktigt sjuka kap. Hyrde bil i SFO med dropp off i Las Vegas i somras, 12 dagar, för 1700 kr. Nissan Altima hybrid. Inte så spännande bil, men drog ju knappt med bensin, så det blev en billig road trip :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat hos hyrfirmorna i Miami. Och jag vill ha en Musse cab när jag gör

min drömresa från Miami ner till Key West. Lämna bilen där och flyga vidare. Nu

har jag inga aktuella priser, men jag tyckte det var billigt. Frågan är bara om det

finns en Musse cab -05 eller nyare att hyra 2014? Alla vill väl hyra en Musse då.

Men jag håller koll, ser jag att det börjar bli ont om dom, får jag väl boka då.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...