mogge November 1, 2012 Report November 1, 2012 Hej , lägger ut en liten tråd på min fox, bilen köptes 2004 och var tänkt som en kul vinter bil , dock har det spårat lite på vägen... Bilen var vid köpet i väldigt risigt skick ingen rost, men lite krockad här å där samt lacken flagnad lite över allt, och så var samtliga lås brutna.Redan första året blev det lack på bilen samt en liten vortech kompressor, Målet med bilen har hela tiden varit att ha en snabb bil som funkar att åka med varje dag sommar tid. 1 Citera
mogge November 1, 2012 Author Report November 1, 2012 Lite motor spec...Original block vev och kolvar Scat stakar canton gördelF303 kam Trickflow toppar compcams vipporExplorer insugVortech V1 kompressor Kina intercoolerVems sprut Msd 500 cc spridare Citera
Anders Lindström November 1, 2012 Report November 1, 2012 En fin bil med mycket intressant motor! Måste nog skaffa en Fox åxå Citera
mogge November 2, 2012 Author Report November 2, 2012 Klart du ska ha en fox Anders, massor med bus för pengarna! Citera
mogge November 2, 2012 Author Report November 2, 2012 Lite bilder från projektets gång.Montering av 6 punkts bur ifrån maximum motorsportsRiktigt bra passform på bågenNya bakrutor blev ett stort lyft men dyrt! Citera
Anders Lindström November 2, 2012 Report November 2, 2012 Klart du ska ha en fox Anders, massor med bus för pengarna!Absolut . Citera
1096 November 2, 2012 Report November 2, 2012 Gött med en Fox-tråd här på forumet.... Buren där - nåt du rekommenderar? Jag är sugen på nåt till min och ett par bättre stolar... Mvh, Citera
mogge November 2, 2012 Author Report November 2, 2012 Gött med en Fox-tråd här på forumet.... Buren där - nåt du rekommenderar? Jag är sugen på nåt till min och ett par bättre stolar... Mvh,Passformen på buren är riktigt bra, dock så sitter sido stöttorna lite väl högt , men dom sitter ändå inte i till vardags.Blir grymt styv i chassit Funderar oxå på att byta stolar , kanske ett par schysta sparco med uttag för 4 punkts bälte. Citera
1096 November 4, 2012 Report November 4, 2012 Najs, då är vi nog inne på samma spår... tycker man åker som en tvål i originalstolarna... Citera
mogge November 10, 2012 Author Report November 10, 2012 Det som har känts mest akut att fixa i vinter är bakaxeln , original drivaxlarna har länge känts som dom lever på övertid. Så nu ramlade det äntligen in lite grejer ,5 bultade moser axlar samt nya trummor skivor, och en 4,10 utväxling. Citera
Dr_Olsson November 10, 2012 Report November 10, 2012 Vad händer med gamla axeln? Någonting att sälja kanske? Citera
mogge November 10, 2012 Author Report November 10, 2012 Det skulle va utväxlingen (3,73) , kommer ha kvar eaton diffen , bara kolla över lamellerna i den. Vad är det för utväxling i din bil? Citera
Dr_Olsson November 11, 2012 Report November 11, 2012 Lite osäker på vad jag har faktiskt. Antar att de är original, men vet inte vad de är. Citera
mogge November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 Lite osäker på vad jag har faktiskt. Antar att de är original, men vet inte vad de är.Kolla chassi brickan på förardörren , axel code , M= 2.73 Z=3.08 Vanligast är 2.73 som var standard, 3.08 var option . Citera
87gt50 November 13, 2012 Report November 13, 2012 Gött med en Fox-tråd här på forumet.... Buren där - nåt du rekommenderar? Jag är sugen på nåt till min och ett par bättre stolar... Mvh,John, du ska ta en titt på min båge vid tillfälle. Det finns rätt väl genomtänkta anledningar till varför den ser ut som den gör. Och, den fungerar som tänkt och är godkänd. Citera
mogge November 13, 2012 Author Report November 13, 2012 John, du ska ta en titt på min båge vid tillfälle. Det finns rätt väl genomtänkta anledningar till varför den ser ut som den gör. Och, den fungerar som tänkt och är godkänd.Vad sitter det för båge i din bil? Citera
87gt50 November 17, 2012 Report November 17, 2012 Vad sitter det för båge i din bil?Det är en som jag designat själv med både säkerhet och chassifunktion i åtanke. 8-punkters med fullintegrering i vitala delar som tex subframeconnectors och stötdämpartorn bak, samtidigt som den supportar tex stolsrygg och ger optimal bältesinfästning. Citera
mogge November 17, 2012 Author Report November 17, 2012 Det är en som jag designat själv med både säkerhet och chassifunktion i åtanke. 8-punkters med fullintegrering i vitala delar som tex subframeconnectors och stötdämpartorn bak, samtidigt som den supportar tex stolsrygg och ger optimal bältesinfästning.Är lite sugen på fullbur, men vill ju fortfarande ha bilen gat legal. Vekar inte helt enkelt att få den reggad med bur.6 punktarn som sitter i duger ner till 10.0 så den får väll hänga med en sommar till. Citera
87gt50 November 28, 2012 Report November 28, 2012 Varför tror du det blir problem att få en bur gatlegal? Så länge stöttorna sitter rimligt långt från huvudet, och är paddade, så borde det väl gå? Alla rallybilar tex är ju gatgodkända. Funderar på att köra in och få min i papperna bara för att.... Citera
mogge November 29, 2012 Author Report November 29, 2012 Varför tror du det blir problem att få en bur gatlegal? Så länge stöttorna sitter rimligt långt från huvudet, och är paddade, så borde det väl gå? Alla rallybilar tex är ju gatgodkända. Funderar på att köra in och få min i papperna bara för att....Buren i sig är ju inga problem att få inskrivet, problemet är att om det är en grinig besiktnings gubbe så ska fram och Bakvagn var helt original ,samt motor helt standard. Är det för mycket om meckat vill dom ha bilen som ombyggt fordon och då krävs det broms intyg osv. Vet att Calle här på forumet fick stora problem med sin lx89a pga coilovers och andra bärarmar , tror det slutade med att den idag är reggad som ombyggt fordon. Tråkigt att behöva mecka om hela bilen för att få den godkänd.Ska ringa runt och höra närmare vad det är som gäller. Citera
Anders Lindström November 29, 2012 Report November 29, 2012 Det är en som jag designat själv med både säkerhet och chassifunktion i åtanke. 8-punkters med fullintegrering i vitala delar som tex subframeconnectors och stötdämpartorn bak, samtidigt som den supportar tex stolsrygg och ger optimal bältesinfästning.Jag antar att en cab är rätt vek i orginalutförande men kanske en riktig båge kunde hjälpa till? Har ju en 427fsb som är tänkt till Mach 1an.... Citera
87gt50 December 5, 2012 Report December 5, 2012 Jag antar att en cab är rätt vek i orginalutförande men kanske en riktig båge kunde hjälpa till? Har ju en 427fsb som är tänkt till Mach 1an.... Caben har förstärkning i botten jämfört med helkarossbilarna, men de är fortfarande en katastrof. Subframeconnectors är ett minimum för FOX-baserade bilar, och sen kan man gå hur långt som helst beroende på hur man tänkt använda bilen. 427an är ju ett helt perfekt motorval, bara att kasta i! Men, ingen förgasare bara!! Citera
Anders Lindström December 5, 2012 Report December 5, 2012 Caben har förstärkning i botten jämfört med helkarossbilarna, men de är fortfarande en katastrof. Subframeconnectors är ett minimum för FOX-baserade bilar, och sen kan man gå hur långt som helst beroende på hur man tänkt använda bilen. 427an är ju ett helt perfekt motorval, bara att kasta i! Men, ingen förgasare bara!! Jag får lägga subframeconnectors till min att göra lista . Har en (ännu ej provad) Fast XFI 2.0 till 427an. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.