Jump to content

Hållare för registreringskylt


tomasca

Recommended Posts

Har äntligen fått flyttsaks-Mustangen registrerad i Sverige!

Någon som vet var man kan hitta hållare för svensk "USA-skylt" som går att fästa i existerande 4 hål från tidigare amerikansk skylt? Om man tar en amerikansk hållare så blir det ju glipor över och under skylten... verkar svårt att få snyggt.

Detta var för bakre skylten. I fronten har jag ännu inga hål gjorda och skulle gärna undvika att borra... Någon som har tips på hur man får fast en skylt fram utan skruv? ("USA-skylt" även där).

tack på förhand!

mvh

Tomas

Link to comment
Share on other sites

En svensk hållare för liten skylt är gjord i plast och perforerad med ett otal olika hål och spår, så nått borde passa. Annars är det ju lätt att borra nya i plasten, som passar hålen i bilen. Själva reg-skylten kläms fast i hållaren utan skruv. Googla på "regskylthållare".

Hur du ska fästa skylten fram utan skruv har jag dessvärre ingen lösning på. Hur var den utländska skylten fäst?

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svar!

Problemet med klubbens hållare och andra liknande är att de är för låga, de befintliga nedre hålen från den amerikanska skylten/hållaren syns under den svenska hållaren :(

Jag hade ingen skylt fram i USA, så fronten är orörd änsålänge. Det lutar nu åt böjd plåt och tejp eller kardborre. Alternativt att köpa ett original skyltfäste och skruva fast...

Tomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...