Jump to content

Recommended Posts

Hej !

Står i begrepp att byta ut en del plåt på min -66 Mustang, b.l.a framskärmar,dörrskinnn,bakskärmar,mm. Är därför intresserad av era erfarenheter vad gäller reproplåt. Vissa firmor säljer s.k "Ford tooling plåt". Priser på dessa plåtdetaljer är 3-5 gånger högre än "vanlig" repro plåt Har någon erfarenhet av dessa, med tanke på passform/finish jämfört med annan reproplåt.

Ha en trevlig midsommar !

Jag har köpt en repro framskärm och dörrspegel. Passformen på dom var inte särskilt bra. Jag fick klippa på framskärmen för att få den något så när bra. Men till slut bestämmde jag mig för att laga den gamla skärmen och sätta tillbaka den.

Jag har bytt dörrspegel till en repro plåt. När jag sen satte fast dörren på bilen märkte jag att passformen var rent åt hel#%¤# :cry: . Jag vet inte om man kan shimsa in dörren så att den passar, annars får jag väll byta en gång till och hoppas på det bästa. :?

mike

Jag har bytt innerskärmar och bakskärmar. Innerskärmarna var lite dålig passform på men bakskärmarna passade väldigt bra (Tonys)

Stig

Hej.

Har provat båda delarna repro och Ford eftermarknad,

det är stor skilnad. :shock:

Skall du köpa repro så köp från Padock i USA genom

AB Sven Ullman i Uppsala. :)

Håller med tidigare inlägg repro passar mycket dåligt

och kommer nästan alltid från utkänta pressverktyg. :cry:

Jag har bytt hela bakskärmar inklusive innerskärmar yttre

och inre del på två Mustanger en 65HT och en 68HT,

i båda fallen så passade repro skärmar hyfsat. :)

Men passformen var inte något större problem när

man byter så stora delar. :wink:

Har även vid ett par tillfälle köpt framskärm repro=klippa

sönder och svetsa ihop. :evil:

Köpa framskärmar,dörrar,huvar som passar, då är det bättre att

vända sig till Rolands Mustang Filipstad och köpa begagnat. 8)

Har bytt en del plåt på min musse nu. Av erfarenheter så kan jag säga att reproplåten INTE är bra. Varken passform eller kvalitet. Man kan se på reproplåtarna att plåten inte är speciellt välpressad. Förmodligen har de formar av enklare mtrl som gör att plåten (godset) i reproplåtarna inte kan vara speciellt tjock. Veck mm blir inte så skarpa som på originalplåtarna. Så mitt råd är tyvärr att hosta upp de extra kulorna på fin mtrl. Inte värt att snåla på. Det inser man när man står & ska passa in "skiten" sedan.

:evil:

Lycka till :wink: